کد خبر: 434921
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۴ ۰۸:۱۱:۰۰
| |

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز:

جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات 1400 ورود مشارکتی دارد

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: ورود جامعه روحانیت به بحث انتخابات، ورودی فعال همراه با مشارکت با مجموعه شخصیت‌ها و احزاب سیاسی جریان انقلابی، است.

جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات 1400 ورود مشارکتی دارد
کد خبر: 434921
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۴ ۰۸:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا مصباحی مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز، درباره برنامه‌های این حزب برای ورود به بحث انتخابات سال آینده ریاست جمهوری و اینکه آیا مصداقی تاکنون مطرح شده یا خیر؟ گفت: ورود جامعه روحانیت به بحث انتخابات، ورودی فعال همراه با مشارکت با مجموعه شخصیت‌ها و احزاب سیاسی جریان انقلابی، است. این ورود ابتدا دنبال تشکیل یک ساختار در این مجموعه است؛ ساختاری که تقریبا ماندگار و با ثبات باشد از این رو، تا حدودی تشکیل این ساختار زمانبر خواهد بود.

او افزود: تقریبا می‌توان گفت کسانی که انتظار داشتیم در این گفتگو و جلسات حضور پیدا کنند، حضور پیدا کردند البته مرحله اولی در حال تشکیل است که مرحله سیاستگذاری است؛ ان‌شاءالله مراحل بعدی هم دنبال خواهد شد اما هنوز هیچ سخنی از مصداق برای کاندیداهای انتخابات 1400 مطرح نیست.

مصباحی مقدم در این باره که جامعه روحانیت مبارز نقش بسیار مهمی در وحدت جریان‌های انقلابی در انتخابات اخیر مجلس ایفا کرده و آیا این نقش در انتخابات ریاست جمهوری نیز مجددا برجسته خواهد شد؟ تصریح کرد: طبعا ما دنبال وحدت حداکثری مجموعه جریان انقلابی هستیم و بسیار امیدواریم این خواسته و انتظار اجابت شود و تحقق، پیدا کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا جامعه روحانیت در راستای تقویت مراجع رأی ساز دینی حرکت خواهد کرد یا خیر؟ تاکید کرد: بله همینطور است در واقع ما درصدد تقویت چنین مراجع رأی سازی، هستیم. گام مهمی را جامعه روحانیت مبارز در این راستا از حدود یک سال و نیم پیش برداشته و آن، راه‌اندازی عقبه تشکیلاتی جامعه روحانیت است. این عقبه تشکیلاتی در تهران کامل شد و 10 منطقه ویژه‌ای که جامعه روحانیت برای خودش در تهران در نظر گرفته، این 10 منطقه، انتخابات منطقه‌ای‌شان را برگزار کردند و شورای منطقه نیز تشکیل شد. شورای منطقه هم از بین خودشان سه نفر را به جامعه روحانیت مبارز معرفی کردند تا از میان آنها با رأی اکثریت، یک نفر را به عنوان عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز انتخاب کنند.


عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه گذشته جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: این اتفاق روز سه‌شنبه بعدازظهر رخ داد. یعنی آن 10 نفر از میان 30 نفر پیشنهادی از 10 منطقه مشخص شدند و در جامعه روحانیت، حضور پیدا کردند البته پروسه جلوتر انجام گرفته بود، یعنی انتخاب جلوتر صورت گرفته بود، روز سه‌شنبه حضور پیدا کردند؛ یعنی اولین جلسه جامعه روحانیت با 10 نفر انتخابی برگزار شد به بیانی تعداد اعضای شورای مرکزی 26 نفر بود که حالا با این 10 نفر انتخابی، 36 نفر شدند.

این چهره سیاسی اصولگرا اضافه کرد: بنابراین روز سه‌شنبه اولین جلسه جامعه روحانیت برگزار شد البته این 10 نفر احکام‌شان را هم از دست آیت الله موحدی کرمانی دریافت کردند، به علاوه دبیران این 10 منطقه که آن دبیران هم منتخب بودند و در نتیجه آنها هم احکام خودشان را از دست ایشان دریافت کردند.

او ادامه داد: همچنین تاکنون در سه استان، انتخابات جامعه روحانیت در شهرستان‌های این استان ها انجام شده، در مرکز استان هم در سه منطقه انتخابات برگزار شده، نماینده آنها که باز هم سه نفر به شورای مرکزی جامعه روحانیت معرفی کرده بودند، روز سه‌شنبه رأی‌گیری صورت گرفت بنابراین نماینده سه استان در شورای مرکزی هم، مشخص شدند.

غلامرضا مصباحی مقدم تاکید کرد: ورود جامعه روحانیت مبارز در این دوره برای انتخابات ریاست جمهوری، ورود جدی است.

او در خصوص اینکه آیا تغییر اعضا در راستای ورود جدی جامعه روحانیت مبارز به انتخابات است؟ گفت: تغییر اعضا یک اقدام ساختاری است که عرض کردم از یک سال و نیم قبل شروع شده که اکنون به نتیجه رسیده اما تصمیم در مورد ورود فعال و کامل همین حدود یک ماه قبل، اتخاذ شده است. منتهی این ورود، ورود مستقل نیست که جامعه روحانیت بخواهد به صورت مستقل به انتخابات ورود کند بلکه ورود مشارکتی است و ورود میدانی، نیست به معنای اینکه جامعه روحانیت نمی خواهد انتخابات برگزار کند بلکه انتخابات را مجموعه‌ای، برگزار می‌کند و همراه خواهد بود.

مصباحی مقدم در پایان بیان کرد: در واقع باید گفت که جامعه روحانیت با مشارکت سایر جریانات انقلابی، سیاست گذاری انتخابات را برعهده خواهد داشت همچنین با مشارکت سایر جریانات اصولگرایی، در تعیین شاخص‌های کاندیداها تصمیم خواهد گرفت و سایر کارهایی که لازم است برای رسیدن به کاندیدای واحد صورت گیرد را مدنظر قرار خواهد داد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها