کد خبر: 434926
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۴ ۰۸:۲۹:۴۵
| |

حسن رزمیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده رایگان در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گیرد

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم افزایش آگاهی مردم نسبت به خطرات ابتلا به کرونا و راه‌های پیشگیری از آن گفت که دولت باید در اختیار خانواده‌های نیازمند ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به صورت رایگان قرار دهد.

ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده رایگان در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گیرد
کد خبر: 434926
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۴ ۰۸:۲۹:۴۵

اعتمادآنلاین| حسن رزمیان اظهار کرد: افزایش آمار ابتلا به کرونا عوامل مختلفی دارد که از جمله آن می‌توان به افزایش سفرها و حتی بازگشایی مدارس اشاره کرد چون روزانه چند میلیون دانش‌آموز در رفت و آمد بوده که همین در افزایش شیوع کرونا و به تبع آن آمار مبتلایان تأثیرگذار بوده است.

وی در توضیح تدابیر لازم جهت کاهش آمار مبتلایان به کرونا گفت: باید در وهله اول آگاهی مردم نسبت به خطرات ابتلا به این ویروس افزایش پیدا کرده و آن‌ها به خوبی از راه‌های پیشگیری مطلع باشند. مردم آمار روزانه افزایش مبتلایان به کرونا و فوتی‌ها را می‌بینند که قطعا باید تلنگری برای آن‌ها باشد.

در این شرایط افزایش آگاهی از طریق پخش برنامه‌ها در صداوسیما و یا نصب موارد هشدار دهنده در تابلوهای داخل شهر و بیان موارد پیشگیری در رسانه‌ها بسیار تأثیرگذار است. حتی می‌توان موضوع انشاء در مدارس یا پایان‌نامه‌ها در دانشگاه‌ها به کرونا اختصاص یابد. باید همه برای افزایش آگاهی مردم تلاش کنیم تا این شرایط پایان یابد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین گفت: در این بین خانواده‌های نیازمند که دچار مشکلات معیشتی هستند توان خرید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را ندارند لذا باید این اقلام به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار داده شود.

مسئولان بدانند که هزینه اختصاص یافته برای تأمین ماسک و مواد ضدعفونی رایگان بسیار کمتر از هزینه‌ای است که باید برای بستری مبتلایان پرداخت کنند علاوه بر آن به دنبال بستری یک نفر چندین خانواده درگیر شده و آسیب می‌بینند پس موضوع اعطای ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده رایگان به خانواده‌های نیازمند را جدی بگیرند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها