عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی:

برنامه ششم توسعه یک‌سال تمدید شد/ برنامه هفتم توسعه با دولت بعدی ارائه می‌شود

مهرداد گودرزوند چگینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد برنامه هفتم توسعه با دولت بعدی ارائه می‌شود و برنامه ششم توسعه، یکسال تمدید می‌شود.

برنامه ششم توسعه یک‌سال تمدید شد/ برنامه هفتم توسعه با دولت بعدی ارائه می‌شود
کد خبر: 434928
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۴ ۰۸:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مهرداد گودرزوند چگینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به اینکه با توجه به اتمام دوره 5ساله برنامه ششم توسعه و فاصله زمانی دو ماهه تا ارائه لایحه بودجه توسط دولت به مجلس، آیا برنامه هفتم توسعه در دستورکار مجلس قرار دارد؟ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: معمولا به این صورت است که با توجه به همزمانی پایان این برنامه با دولت‌، ترجیح داده می‌شود که این لایحه توسط دولت بعدی به مجلس آورده شود، بنابراین به نظر می‌رسد برنامه هفتم توسعه با دولت بعدی ارائه می‌شود و برنامه ششم توسعه، یک‌سال تمدید می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم ارائه و اجرای به موقع برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: دولت‌ها باید به عنوان سند بالادستی به برنامه‌های توسعه توجه کنند و به آن ملزم باشند اما در دولت‌های مختلف، دیده شده به بهانه عملیاتی نبودن برنامه و عدم تطابق آن با سیاست‌ها، از اجرای برنامه‌ها سر باز زدند.

گودرزوند چگینی ضمن اشاره به حُسن همزمانی شروع به کار دولت‌ها با اجرایی شدن برنامه‌های توسعه تصریح کرد: لذا جهت جلوگیری از این شائبه‌ها و مشکلات همزمان با شروع به کار دولت‎ها، برنامه توسعه نیز اجرایی می‌شود. در حقیقت اینکه برنامه‌ای نوشته شود و اجرایی نشود بسیار بد است.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در مورد تاثیرگذاری و اهمیت برنامه‌های توسعه بر رشد و پیشرفت اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: میزان تاثیرگذاری برنامه‌های توسعه را باید با در نظرگرفتن شرایط تحریم و بحران‌هایی که در کشور وجود دارد، ارزیابی کرد. مسلما تحریم‎ها روی برنامه‌ها تاثیر گذاشته اما از طرفی ناچار هستیم برنامه داشته باشیم چراکه بدون برنامه نمی‌شود، به اهداف دست یافت.

گودرزوند چگینی با اشاره به نتایج اجرایی شدن برنامه‌های توسعه یادآور شد: در واقع دولت‌ها باید برای اجرای بهتر برنامه‌ها و رسیدن به اهداف بیشتر، تلاش کنند البته در بخش‌هایی نظیر گاز، برق، بهداشت و درمان و در مجموع در بخش‌های زیربنایی، برنامه ششم توسعه به خوبی اجرا شده است کمااینکه در بخش‌هایی نظیر اقتصاد و معیشت مردم باید بیشتر تلاش شود.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها