کد خبر: 434967
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نیمی از مردم جهان از اینترنت بی‌بهره‌اند

شیوع ویروس کرونا توجه جهانی را به استفاده از اینترنت صدچندان کرد و گرچه ویروس کرونا منجر به پدیدار شدن ضعف زیرساخت‌های شبکه مجازی در کشورهای مختلف از جمله کشورهای پیشرفته جهان شد، اما یکی از نتایجی که به واسطه شیوع کرونا به دست آمد این بود که حدود نیمی از مردم جهان اصلاً به شبکه اینترنت متصل نیستند.

نیمی از مردم جهان از اینترنت بی‌بهره‌اند
کد خبر: 434967
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیوع ویروس کرونا توجه جهانی را به استفاده از اینترنت صدچندان کرد و گرچه ویروس کرونا منجر به پدیدار شدن ضعف زیرساخت‌های شبکه مجازی در کشورهای مختلف از جمله کشورهای پیشرفته جهان شد، اما یکی از نتایجی که به واسطه شیوع کرونا به دست آمد این بود که حدود نیمی از مردم جهان اصلاً به شبکه اینترنت متصل نیستند.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عربی خبر دادند، شیوع ویروس کرونا با اینکه تمامی جهان را به طور یکسانی مورد تهاجم قرار داده، اما دنیا را به 2 بخشِ متصل به شبکه اینترنت و غیرمتصل تقسیم کرده است تا بار دیگر چهره زشت نابرابری در جهان نمایان شود.

در حاشیه هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد فقط 54 درصد از مردم جهان به شبکه اینترنت متصل‌اند و در 47 کشور کمتر توسعه‌یافته جهان فقط 19 درصد از مردم امکان اتصال به شبکه اینترنت را دارند.

در نشستی که تحت عنوان «همکاری دیجیتالی، امروز برای نسل‌های آینده» در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از طریق ارتباط مجازی به سخنرانی پرداخت و در مورد این معضل صحبت کرد.

او در این سخنرانی گفت، شیوع ویروس کرونا تفاوت‌های حاکم بر جهان را نمایان ساخت و حتی باعث افزایش این تفاوت شد؛ اما با وجود این، نباید از نقش محوری فناوری در حفظ پویایی اقتصادها، نظام سلامت بخش آموزش کودکان و نوجوانان و حفظ ارتباط افراد با یکدیگرغافل ماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها