«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

افغانستان | خودنویس‌های ترور بلای جان افغانستانی‌ها شده است

سلاحی به شکل خودنویس که فقط یک گلوله دارد و همین گلوله جان یک نفر را می‌گیرد امروز به یکی از کابوس‌های مردم افغانستان تبدیل شده و شرایط امنیتی این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

افغانستان | خودنویس‌های ترور بلای جان افغانستانی‌ها شده است
کد خبر: 434979
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سلاحی به شکل خودنویس که فقط یک گلوله دارد و همین گلوله جان یک نفر را می‌گیرد امروز به یکی از کابوس‌های مردم افغانستان تبدیل شده و شرایط امنیتی این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مردم افغانستان مدتی است که گرفتار پدیده‌ای به نام قتل‌های خاموش آن هم با استفاده از خودنویس‌های ترور شده‌اند.

پلیس افغانستان نیز خبر داد، در راستای مبارزه با این پدیده، یک محموله از این خودنویس‌ها را در کابل کشف و ضبط کرده است.

یکی از مسئولان اداره تحقیقات جنایی کابل که خواسته نافش فاش نشود در این باره گفت: این سلاح‌های استوانه‌ای‌شکل شبیه خودنویس بوده و ضارب تنها گلوله موجود در آن را در محل مخصوص قرار داده و بعد از نشانه‌گیری به سوی هدف شلیک می‌کند.

پلیس افغانستان اعلام کرد، فقط در یک عملیات 48قبضه از سلاح‌های خودنویس‌نما را ضبط کرده است. در محموله کشف‌شده همچنین چندین بمب مغناطیسی که می‌توان روی در یا زیر خودروها قرار داد نیز پیدا شده است.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان عنوان کرد، تروریست‌ها این سلاح را برای انجام ترورهای پیچیده در پایتخت تهیه کرده بودند.

در حالی که دولت کابل طالبان را به انجام این ترورها متهم می‌کند، این گروه تاکید دارد هیچ دخالتی در چنین عملیاتی نداشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها