انگلیس به صورت یکجانبه تحریم‌هایی علیه بلاروس اعمال می‌کند

وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که لندن به صورت جداگانه تحریم‎‌هایی را علیه مقامات بلاروس اعمال خواهد کرد.

انگلیس به صورت یکجانبه تحریم‌هایی علیه بلاروس اعمال می‌کند
کد خبر: 435004
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۴ ۱۲:۰۳:۵۴

اعتمادآنلاین| دولت لندن اعلام کرد که قصد دارد تحریم‌هایی را علیه بلاروس در ارتباط با آنچه که تقلب در انتخابات ماه اوت در این کشور خوانده است اعمال کند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس گفت: لندن تحریم‌های مختص خودش را در هماهنگی با کانادا و آمریکا برنامه ریزی کرده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اتحادیه اروپا اخیرا در نشست خود در تحریم بلاروس شکست خود و رای منفی دولت قبرس مانع از تصویب تحریم کشورهایی اروپایی علیه مینسک شد.

راب به نمایندگان پارلمان انگلیس گفت: با توجه به تاخیر اتحادیه اروپا و تحلیف جعلی الکساندر لوکاشنکو (رئیس جمهور بلاروس)، من دستوراتی برای تحریم این کشور براساس «قانون مگنیتسکی» صادر کرده‌ام.

وی تاکید کرد که لندن با واشنگتن و اتاوا برای اقدام مناسب علیه مقامات بلاروسی همکاری خواهد کرد.

در حالی که برخی اعتراض‌های داخلی و مداخلات کشورهای غربی درباره انتخابات ریاست جمهوری اخیر بلاروس ادامه دارد، رسانه دولتی این کشور روز چهارشنبه از مراسم تحلیف ریاست جمهوری الکساندر لوکاشنکو به عنوان رئیس‌جمهور خبر داد.

«بِلتا» خبرگزاری دولتی بلاروس گزارش داد، الکساندر لوکاشنکو در کاخ استقلال بلاروس به عنوان رئیس‌جمهور این کشور سوگند خورد و مراسم تحلیف را برگزار کرد.

طبق این گزارش، چند صد نفر به مراسم تحلیف الکساندر لوکاشنکو دعوت شده بودند که در بین آنها مقام‌های ارشد کشور شامل اعضای مجلس نمایندگان و «شورای جمهوری» حضور داشتند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها