کد خبر: 435129
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ ۰۹:۱۰:۰۳
| |

کاهش قیمت نفت در هفته گذشته؛

نفت 3 درصد ارزان شد

افزایش ذخیره‌سازی نفت در آمریکا در کنار آغاز موج دوم شیوع کرونا در جهان باعث شد تا قیمت نفت در معاملات هفته گذشته تا سه درصد کاهش را تجربه کند.

نفت 3 درصد ارزان شد
کد خبر: 435129
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ ۰۹:۱۰:۰۳

اعتمادآنلاین| نفت خام را می‌توان در شمار اقلامی دانست که به دلیل شیوع کرونا بیش از مواد دیگر با کاهش قیمت همراه شده است.

کاهش قیمت آنچنان سریع و شدید بود که قیمت نفت خام از 60 دلار در هر بشکه در ابتدای سال 2020 ( 12 دی 98) به 15 دلار در ماه آوریل(اردیبهشت) رسید. یعنی به فاصله حدود چهار ماه،‌ طلای سیاه 75 درصد از ارزش خود را از دست داد.

با این حال با فروکش کردن موج اول کرونا در جهان، در کنار کاهش تولید 9.7 میلیون بشکه ای اوپک پلاس، قیمت نفت از مدار کاهش خارج شد و دوباره بالا رفت.

این افزایش تا 40 دلار در هر بشکه ادامه داشت و به نظر می‌رسد با توجه به شرایط موجود در بازار، قیمت ‌ها در کانال 40 دلاری تثبیت شده است.

با این حال نگرانی‌ها نسبت به آغاز موج دوم شیوع کرونا، زمینه را برای کاهش قیمت فراهم کرده است زیرا در این صورت ممکن است محدودیت‌ها تشدید شده و تقاضا برای نفت با کاهش همراه شود.

از سوی دیگر افزایش ذخیره‌سازی نفت در آمریکا نیز می‌تواند فشار مضاعفی بر قیمت نفت داشته باشد.

با توجه به این دو عامل در معاملات هفته‌ای که گذشت، ‌قیمت نفت برنت با افتی سه درصدی از 43 دلار و 15 سنت به 41 دلار و 92 سنت کاهش پیدا کرد.

نفت شاخص آمریکا نیز 2.5 درصد از ارزش خود را در معاملات هفته گذشته از دست داد و از 41 دلار و 11 سنت تا 40 دلار و چهار سنت پایین آمد.

با این حال ممکن است با آغاز فصل سرما در نیمکره شمالی و افزایش تقاضا برای سوخت، قیمت نفت بتواند قله 50 دلاری را نیز فتح کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها