کد خبر: 435203
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ ۰۶:۰۰:۰۰
| |

محمد غرضی، فعال سیاسی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ساختار دولت‌داری در ایران ساختاری معیوب است

محمد غرضی گفت‌: مدیریت هشت ساله روسای دولت در جمهوری اسلامی، برای کشور و برای مردم دستاورد و حتی برای خودشان آورده‌ چندانی نداشت تا معلوم شود ساختار دولت‌داری در ایران ساختاری معیوب و مملو از اشکال و اشتباه است.

ساختار دولت‌داری در ایران ساختاری معیوب است
کد خبر: 435203
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن روحانی این روزها چه رویایی را در سر می‌پروراند؟‌ آیا روحانی هم مثل سه رئیس‌جمهوری پیشین در دوران بازنشستگی باید حرف و حدیث و حاشیه‌های آن چنانی را به جان بخرد؟

محمد غرضی، فعال سیاسی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: حسن روحانی هم مثل بقیه روسای دولت‌هایی که پاستور را ترک کردند،‌ مجبور به ترک مسئولیت خواهد شد و احتمالا مثل بقیه آنها به یک گرفتاری خاصی بر خواهد خورد.

این چهره سیاسی که در دولت‌های جنگ و سازندگی حضور داشته است، در ادامه سخنانش گفت: دولت‌ها همچنین در ایام پایانی دوره، به محض اینکه با مشکل یا بحرانی روبرو می‌شدند،‌ به دیدار رهبری رفته و از ایشان تقاضای کمک می‌کردند. مقام معظم رهبری هم معمولا طرف‌های مقابل را دعوت به همراهی با دولت‌مردان می‌کردند.

وی افزود: از مشروطه تا به امروز معمولا دولت‌ها نمی‌توانستند کشور را اداره کنند و تنها راه خود را پناه بردن به قدرت سیاسی می‌دیدند. قدرت سیاسی هم برای دوری از حاشیه‌‌ها و هزینه‌سازی‌های احتمالی معمولا دولت‌ها را سر جای خود نگه می‌داشتند. به عنوان مثال با وجود اشتباه‌های فراوان دولت هویدا، محمدرضا پهلوی او را عزل نکرد.

او تصریح کرد: مدیریت هشت ساله روسای دولت در جمهوری اسلامی، برای کشور و برای مردم دستاورد و حتی برای خودشان آورده‌ چندانی نداشت تا معلوم شود ساختار دولت‌داری در ایران ساختاری معیوب و مملو از اشکال و اشتباه است.

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری تاکید کرد: مشخصا آقای روحانی هم برای پیروزی در انتخابات از اعتبار چهره‌هایی چون مرحوم هاشمی رفسنجانی، سیدمحمد خاتمی، سیدحسن خمینی و آقای ناطق نوری استفاده کرد و توانست رای‌های لازم را برای رئیس‌جمهور شدن به دست بیاورد.

چکیده گفت‌وگو با محمد غرضی

-دولت‌ها تنها راه خود را پناه بردن به قدرت سیاسی می‌بینند

-از مشروطه تا به امروز معمولا دولت‌ها نمی‌توانستند کشور را اداره کنند

-مدیریت هشت ساله روسای دولت آورده‌ چندانی نداشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها