نخست وزیر پاکستان:

تا حل و فصل کامل مسئله کشمیر نمی توان صلح پایدار در جنوب آسیا برقرار کرد

نخست‌وزیر پاکستان گفت: تا حل و فصل کامل مسئله کشمیر نمی توان صلح پایدار در جنوب آسیا برقرار کرد و در همین راستا اسلام‌آباد از مبارزه مشروع مردم کشمیر برای تعیین سرنوشت خود حمایت می کند.

تا حل و فصل کامل مسئله کشمیر نمی توان صلح پایدار در جنوب آسیا برقرار کرد
کد خبر: 435232
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ ۱۳:۴۵:۰۱

اعتمادآنلاین| عمران خان نخست‌وزیر پاکستان در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با بیان اینکه هند 8 میلیون کشمیری را محاصره کرده و نیروهای بیشتری را به این کشور فراخوانده اظهار داشت: جامعه بین الملل باید در مورد تخلفات جدی در کشمیر تحقیق کند.

وی با تأکید بر موضوع کشمیر در این نشست افزود: هند صدها کشمیری بی گناه را به بهانه‌های مختلف به طور غیرقانونی کشته است.

به گفته وی، تا حل و فصل کامل مسئله کشمیر نمی توان صلح پایدار در جنوب آسیا برقرار کرد. بدترین نقض حقوق بشر در کشمیر صورت می‌گیرد و شورای امنیت نیز سال گذشته سه مرتبه وضعیت کشمیر را بررسی کرده است.

نخست‌وزیر پاکستان تصریح کرد: اسلام‌آباد از مبارزه مشروع مردم کشمیر برای حق تعیین سرنوشت خود حمایت می کند. هند باید موافقت کند اختلافات موجود مطابق قطعنامه‌های سازمان ملل حل و فصل شود و مردم کشمیر نیز خواستار آن هستند. پس از آن باید بلافاصله محاصره نظامی و سایر محدودیت ها را برطرف کند.

به گفته وی، امروزه برخی کشورها توافقنامه‌های بین المللی را نقض و اصول اساسی مانند حق تعیین سرنوشت را نادیده می‌گیرند.

عمران خان تصریح کرد: ما خواهان صلح و ثبات در منطقه هستیم. هیچ کس در دنیا نمی تواند در امان باشد مگر اینکه همه در امنیت باشند.

خان در ادامه یادآور شد: اگر دولت هند هرگونه تجاوزی را علیه پاکستان آغاز کند ، ملت پاکستان به طور کامل پاسخ خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات دولت پاکستان یادآور شد: از زمان روی کار آمدن این دولت، برای پیشرفت مردم تلاش زیادی کرده ایم. در همین راستا بسته 8 میلیاد دلاری مقابله با کرونا و تسهیل و کمک به مشاغل کوچک از جمله اقداماتی است که صورت گرفته و در شرایط کرونا، اقتصاد را نیز بهبود دادیم.

به گفته نخست‌وزیر پاکستان، سیاست خارجی ما داشتن روابط خوب با همسایگان و حل مشکلات از طریق گفت‌وگو است. ما می توانیم در این برهه به صلح ، ثبات و حسن همجواری برسیم.

وی گفت: کشورهای ثروتمند نمی‌توانند در حالی که از پولشویی حمایت می‌کنند، در مورد حقوق بشر صحبت کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها