«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

لوئیس سوارز و بارسلونا، پایانی با چاشنی گریه و انتقاد + عکس + ویدئو

پایان کار سوارز در بارسلونا چندان خوشایند نبود. او در مراسم خداحافظی با بازیکنان و هواداران بارسلونا اشک ریخت و گفت تا ابد مدیون بارسلونا خواهد بود.

لوئیس سوارز و بارسلونا، پایانی با چاشنی گریه و انتقاد + عکس + ویدئو
کد خبر: 435265
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| لوئیس سوارز این روزها سوژه اصلی فوتبال جهان است. بازیکنی که با گریه بارسلونا را ترک کرد تا به یکی از رقیبان اصلی بارسا بپیوندد. اتلتیکو مادرید حالا خانه جدید لوئیس سوارز است و به زودی باید برابر تیم سابقش به میدان برود. تیمی که 6 سال در آن حضور داشت و در این مدت آن‌قدر گل زد که به سومین بازیکن گلزن بارسلونا تبدیل شد. جدایی لوئیس سوارز از آبی‌اناری‌ها با حواشی زیادی همراه بود؛ از سنگ‌اندازی‌های بارتومئو پیش پای این مهاجم اروگوئه‌ای گرفته تا ناراحتی لیونل مسی بازیکن افسانه‌ای بارسلونا.

ماجرا از کجا شروع شد؟

بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا برابر بایرن مونیخ تحقیر شد و در لالیگا هم رقابت را به رقیب سنتی یعنی رئال مادرید باخت. مدیران بارسلونا تصمیم گرفتند به همکاری‌شان با کیکه ستین پایان بدهند و رونالد کومان را جانشین او کردند. کومان در ابتدای حضورش در این تیم برخی از بازیکنان بارسلونا را کنار گذاشت که یکی از آنها لوئیس سوارز بود. کومان در تماسی تلفنی به سوارز گفت جایی در تفکرات او ندارد و او بهتر است به دنبال تیم جدید باشد. یوونتوس اولین گزینه سوارز بود، اما به نتیجه نرسید. در این میان اما حواشی دیگری هم برای سوارز به وجود آمد و آن خبر تقلب او در امتحان زبان ایتالیایی بود. طبق اخبار منتشرشده در رسانه‌های ایتالیایی، سوارز برای پیوستن به یوونتوس باید تابعیت ایتالیایی می‌گرفت و در نتیجه نیاز به قبولی در آزمون زبان داشت. او این آزمون را در شهر پروجا از سر گذراند، اما طبق بازرسی‌های صورت‌گرفته از سوی پلیس ایتالیا، روشن شده تمامی سوالات ‌از قبل به دست او رسیده بود؛ اتفاقی عجیب که باعث خراب شدن وجهه این مهاجم اروگوئه‌ای شد. هرچند پلیس ایتالیا اعلام کرد هیچ تحقیقی در این زمینه انجام نخواهد داد تا شرایط سوارز کمی بهتر شود.

سوارس

توافق با مادرید

در روزهایی که خبر تقلب سوارز تیتر یک اخبار اروپایی شده بود مدیر برنامه‌های این بازیکن خبر از توافق اولیه سوارز با اتلتیکو مادرید داد. باشگاه بارسلونا شرطی پیش پای سوارز گذاشت مبنی بر اینکه می‌تواند رایگان این تیم را ترک کند، ولی به چهار باشگاه نمی‌تواند منتقل شود. سوارز این شرط را پذیرفت و با اتلتیکو به توافق رسید. توافقی که با سنگ‌اندازی بارتومئو مواجه شد. مدیرعامل بارسلونا اعلام کرد سوارز نمی‌تواند مجانی باشگاه را ترک کند و اتلتیکو باید برای دریافت رضایت‌نامه این بازیکن مبلغی پرداخت کند. هرچند این اتفاق رخ نداد و سوارز مجانی و با چشمانی گریان راهی اتلتیکو شد.

سوارس

چشمان گریان سوارز و کنایه‌های مسی

پایان کار سوارز در بارسلونا چندان خوشایند نبود. او در مراسم خداحافظی با بازیکنان و هواداران بارسلونا اشک ریخت و گفت تا ابد مدیون بارسلونا خواهد بود. جدایی سوارز از بارسا ناراحتی بازیکنان و هواداران این باشگاه را برانگیخت. کومان و بارتومئو هدف انتقادهای زیادی قرار گرفتند که مهم‌ترین آنها کنایه مسی به آنها بود.

مسی با الفاظی تند رفتار مدیریت با سوارز را دور از احترام خواند و به آنها گفت که نباید سوارز به این شکل اخراج می‌شد.

او در شبکه‌های مجازی نوشت: «تو مستحق چنین رفتاری نبودی که آنها کردند ولی هیچ چیز دیگر از سوی آنها مرا متعجب نمی‌کند!»

دنی آلوس ستاره برزیلی سابق بارسلونا هم نوشت: «تمام این اتفاقات در حول احترام می‌گذرد. چیزی که آنها ندارند. آنها احترام را نمی‌فهمند و این موضوع مدت‌هاست که رنگ واقعیت گرفته است.»

اتوئو دیگر ستاره سابق بارسلونا نیز نوشت: «پسر، ظرافت و زیبایی در اینجا خریدار ندارد. مراقب خودت باش و به خودت فکر کن!»

سسک فابرگاس هم برای سوارز نوشت: «رفتار آنها بسیار مرا ناراحت کرد، آنها تمام زندگی‌شان را برای بارسلونا و باشگاه گذاشته بودند!»

کومان از خودش دفاع کرد

بعد از پست جنجالی مسی درباره سوارز، رونالد کومان راجع به جدایی سوارز از بارسلونا و صحبت‌های مسی در مورد جدایی مهاجم اروگوئه ای گفت: «این واضح است که مسی از اینکه دوستش تیم را ترک کرده ناراحت است و من هیچ شکی نسبت به مسی ندارم. او امروز هم به خوبی تمرین کرد. من در خصوص سوارز کار بدی انجام نداده‌ام. این تصمیم باشگاه بود. من اتفاقاً بسیار زیاد به سوارز احترام می‌گذارم. در این اتفاق من آدم بدی جلوه کردم در صورتی که بسیار زیاد احترام گذاشتم و با او تماس گرفتم. به او گفتم که در ترکیب من بازی کردن تو سخت است ولی اگر تو در این تیم بمانی، قطعاً یکی از بازیکنان ترکیب خواهی بود.»

کومان با این صحبت‌ها نشان داد که می‌خواهد شرایطش را در بارسلونا عادی کند و رابطه خود را با مسی هم بهبود بخشد. در صورت تداوم فضای غیردوستانه بین کادر مدیریتی و احتمالا کادر فنی با مسی می‌تواند بر روند بارسلونا در فصل جدید فوتبال اسپانیا تاثیری منفی بگذارد.

از سویی دیگو سیمئونه مربی اتلتیکو مادرید درباره حضور سوارز در این تیم می‌گوید: «در همان ابتدای مذاکرات سوارز با پیشنهاد موافقت کرد. او می‌دانست که می‌تواند در این تیم نشان دهد همچنان مهاجم مهمی است. اشتیاق و شور را در اینجا پیدا کرد. اگر همیشه اینچنین باشد خوب می‌شود. او در فهرست قرار خواهد گرفت و فردا تصمیم خواهیم گرفت که از ابتدا به میدان برود یا در نیمه دوم بازی کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها