فردوس حاجیان و تئاتری که در دوران کرونا کارگردانی کرد

چهارمین جشنواره دانشگاهی نمایشنامه خوانی دفاع مقدس با تقدیر از رشادت‌های فردوس حاجیان جانباز هشت سال دفاع مقدس و نیز سیزده گروه شرکت کننده در این رویداد در فرهنگسرای نیاوران به کار خود پایان داد.

فردوس حاجیان و تئاتری که در دوران کرونا کارگردانی کرد
کد خبر: 435277
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ ۱۵:۴۶:۵۱

اعتمادآنلاین| پیام فردوس حاجیان از جانبازان دفاع مقدس که به خاطر شرایط بیماری و اثار جراحت شیمیایی از هشت سال دفاع مقدس نتوانست در مراسم حضور داشته باشد، نیز در این مراسم قرائت شد.


در بخشی از این پیام آمده بود:


«از اینکه دست اندرکاران جشنواره در دل بحران ناشی از شیوع کروناویروس تمام سعی خود را کرده‌اند تا یاد کهنه سربازان وطن را گرامی بدارند به سهم خود به عنوان عضو کوچکی از این قافله سپاسگزارم . نمایش «آرش شهر سوخته بخش طبی» چهار روایت دردناک مصدومان بمباران شیمیایی و قربانیان سلاح کشتار جمعی است که اینجانب یکی از قربانیان همین سلاح اهرِمن نهاد هستم و به دلیل شدت بیماری اخیر و هشت ماه توقف در قرنطبنه علیرغم میل و رغبت نتوانستم خودم را به جشنواره برسانم، طی ساعتها تمرین و کارگردانی از طریق واتساپ و تلاش بی وقفه و بی امان جناب آقای مقداد کامیاب اسلامی چه در تمرینات مداوم در مقام بازیگر اصلی و چه در ساماندهی گروه منسجم به همراه بازیگران آهنگسازان، نوازندگان و طراحان اثر را به این نقطه‌ای رساند که دیدید.

اینجانب به سهم خودم از تمامی هنرمندان که در این اثر مشارکت داشته‌اند، سپاسگزاری کرده و امیدوارم پس از عبور از بحران کرونا ویروس به اجرای عملی و صحنه ای اثر بیندیشیم.»

چهارمین جشنواره نمایش نامه خوانی تئاتر دفاع مقدس به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس روز پنج شنبه 3 مهرماه در فرهنگسرای نیاوران با حضور احد جاودانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران، شهرام صمدی نیا مسئول بسیج هنرمندان جناب اقای کیانی مدیر کل همکاری های فرهنگی وامور ایرانیان خارج از کشور، علیرضا جعفری مرام معاون هنری فرهنسگرای نیاوران و ایرج افشاری اصل نماینده سازمان حفظ و نشر دفاع مقدس و گروه های شرکت کننده، برگزار شد.


در ابتدای مراسم احد جاودانی مدیر کل ارشاد استان تهران ضمن تشکر از دبیر جشنواره و عوامل اجرایی این جشنواره برای برگزاری چنین رخ دادی گفت: با توجه به شرایط کرونایی در کشور و محدودیت‌هایی که برای برگزاری این چنین مراسم‌هایی باید داشت از شما دوستان و هنرمندان برای استقبال از این رخداد های فرهنگی و هنری تشکر می‌کنم.

او در ادامه ضمن پاسداشت مقام شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد:این روزها و با وجود ویروس کرونا، جلسات و برنامه‌های زیادی در چنین ایامی مثل هفته دفاع مقدس در سطح کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال برگزاری است که نشان از اهمیت موضوع دفاع مقدس دارد.


وی در ادامه افزود: در دوران دفاع مقدس از همه‌ی اقوام و از همه‌ی عقاید در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا از آب وخاک و باورهای این مرز بوم دفاع کنند؛ از این رو شما هنرمندان عزیز باید با خلق آثار هنری ارزشمند این حماسه را پر رنگ‌تر و این دفاع را زیباتر از همیشه نشان دهید.

در ادامه مراسم حلما شکری کوچکترین شاهنامه‌خوان کشور و گروه ارایه تکه‌های نمایشی را اجرا کردند.


سپس کیانی مدیر کل همکاری‌های فرهنگی وامور ایرانیان خارج از کشور سازمان ارتباطات اسلامی گفت:از ظرفیت هنرمندانی که در این جشنواره برگزیده شدند در آغاز چهل سالگی دفاع مقدس از سوی رایزن های فرهنگی ایران در خارج از کشور استفاده ویژه ای خواهد شد.


علیرضا جعفری مرام، معاونت هنری مجموعه فرهنگسرای نیاوران نیز به نمایندگی از عباد رضا اسلامی کولایی رییس این فرهنگسرا گفت: امسال میزبان نسل سومی بودیم که می توانند با تماشای نمایش ها و فیلم هایی که در حوزه دفاع مقدس ساخته می شود، گوشه هایی از رشادت ها و سرگذشت مردان و زنانی که در هشت سال جنگ تحمیلی از جان خود گذشتند، باشند.


وی افزود :بنا داریم در فرهنگسرای نیاوران با برگزاری هر چه با شکوه‌تر چنین جشنواره و رویدادهای هنری به منظور بهتر نشان دادن مضامین هشت سال دفاع مقدس در خدمت هنرمندان کشور باشیم و در چنین شرایطی از تمام اثار هنرمندان با چنین مضامینی حمایت می‌کنیم.


در پایان مراسم میر علی‌رضا دریا بیگی دبیر جشنواره با قدردانی از عوامل ستاد جشنواره و فرهنگسرای نیاوران گزارشی از روند برگزاری چهارمین جشنواره نمایش نامه خوانی تئاتر دفاع مقدس ارایه کرد.

دریابیگی افزود: برگزاری جشنواره در روزهای همه گیر شدن بیماری کرونا تجربه ای بسیار سخت بود.

امسال تصمیم گرفتیم با همکاری، تعامل و مشارکت مجموعه فرهنگسرای نیاوران و کمک معاونت هنری و سینمایی اداره کل ارشاد استان تهران چهارمین جشنواره نمایش نامه خوانی تئاتر دفاع مقدس را برگزار کنیم. حضور گروه‌های شرکت کننده در این دوره جهادگرانه بود چون در چنین شرایطی با رعایت پروتکل های بهداشتی در طول تمرین توانستند کارهای خود را برای اجرا اماده کنند. امیدوارم با قولی که اتحادیه تولید گنندگان صنف پوشاک برای حمایت از گروههای نمایشی دادند بتوانیم گوشه ایی از زحمات آنها را جبران نماییم.


در پایان مراسم از گروههای نمایشی حاضر در جشنواره تقدیر شد.

همچنین از جانباز هشت سال دفاع مقدس، فردوس حاجیان و میر علیرضا دریابیگی نیز تقدیر شد.

چهارمین جشنواره نمایشنامه خوانی دفاع مقدس، همزمان با فرارسیدن چهلمین سالروز آغاز هشت‌سال دفاع مقدس در سه بخش نمایشنامه‌خوانی، داستان کوتاه، مطبوعات و رسانه از 29شهریور ماه لغایت 3مهرماه 1399 در سالن گوشه و خلیج فارس فرهنگ‌سرای نیاوران تهران با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برگزار شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها