موج جدید کرونا قیمت فلزات اساسی را کاهش داد

جدیدترین قیمت فلزات اساسی حاکی از کاهش قیمت در طول یک‌ماه گذشته است، بروز موج دوم و سوم ویروس کرونا بر تقاضا و قیمت فلزات اساسی تأثیر منفی گذاشته است.

موج جدید کرونا قیمت فلزات اساسی را کاهش داد
کد خبر: 435425
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ ۱۱:۴۹:۱۲

اعتمادآنلاین| جدیدترین قیمت فلزات اساسی در بازار بورس لندن منتشر شد. قیمت‌هایی که در این بازار منتشر می‌شود به عنوان مبنای قیمت فلزات اساسی در سایر بازارهای جهانی است. آخرین قیمت انواع فلزات در بازار بورس لندن (LME) بدین شرح است:

جدول قیمت فلزات

بررسی گراف قیمت فلز آلومینیوم حاکی از این است که قیمت این فلز در یک‌ماه گذشته با نوسان شدید همراه بوده اما روند کاهشی داشته و از قیمت 1733 به 1708 دلار نزول کرده است.

بررسی قیمت فلز مس هم نشان می‌دهد که در یک‌ماه گذشته به اوج قیمت خود یعنی 6837 دلار در هفته گذشته رسیده، اما پس از آن قیمت این فلز سقوط آزاد داشته و از قیمت یک‌ماه گذشته هم پائین‌تر رفته است.

قیمت فلز روی هم در یک ماه گذشته کاملاً کاهشی بوده و از 2462 دلار به 2365 دلار افت کرده است.

شیوع موج دوم کرونا بازار فلزات اساسی را تحت‌تأثیر قرار داده است. پس از بروز بیماری کووید19 در بهمن ماه بازارها بلافاصله افت کرد اما پس از آن با ارائه گزارش‌هایی از بهبود اوضاع اقتصادی به ویژه در کشور چین، بازار بهبودپیدا کرد و قیمت‌ها تا حدودی افزایش یافت.

در یک‌ماه گذشته خبر شیوع موج دوم و حتی موج سوم در بازارهای جهانی بر میزان تقاضای فلزات اساسی تأثیر گذاشته و قیمت‌ها را دوباره کاهش داده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها