کد خبر: 435427
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ ۱۱:۵۱:۲۰
| |

وزیر ورزش و جوانان:

جنگ باعث خودباوری ملت ایران شد

وزیر ورزش و جوانان گفت: دستاورد جنگ باعث شد ملت به خودباوری و خودکفایی برسد. جنگ و دفاع مقدس در ذات خود زایش و بالندگی داشته است و امروز از آن به عنوان طلایی‌ترین دوران نام می بریم.

جنگ باعث خودباوری ملت ایران شد
کد خبر: 435427
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ ۱۱:۵۱:۲۰

اعتمادآنلاین| مسعود سلطانی‌فر ظهر یک‌شنبه در نشست مشاوران ایثارگران وزارتخانه‌ها اظهار کرد: نگاهی به سه قرن گذشته در تاریخ معاصر سیاسی ایران حکایت از وقایعی دارد که در درخشش این هشت سال جنگ تاثیرگذار بوده است.

او گفت: 40 درصد خاک ما در خلال چند جنگ از خاک ایران جدا شد و از دست دادیم، حدود 200 سال قبل در جنگ با روس‌ها و در اثر قرارداد گلستان بخشی از خاک ایران جدا شد و 14 سال بعدش در قرارداد ترکمانچای با روس‌ها بخش دیگری از خاک کشور را از دست دادیم و در دوران محمدشاه قاجار هم همین طور تا رژیم پهلوی که همه موجب خفت شد.

سلطانی‌فر ادامه داد: با پیروزی انقلاب 70 درصد خاک ایران پس از یک و نیم سال از جنگ تحمیلی آزاد شد و در عین حال خاکی از کشور هم به تصرف دشمن درنیامد.

وی در پایان گفت: دستاورد جنگ باعث شد ملت به خودباوری و خودکفایی برسد. جنگ و دفاع مقدس در ذات خود زایش و بالندگی داشته است و امروز از آن به عنوان طلایی‌ترین دوران نام می بریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها