کد خبر: 435431
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

کنگره جهانی موبایل به دلیل شیوع کرونا تا تیرماه سال آینده به تعویق افتاد

کنگره جهانی موبایل که ابتدا قرار بود اسفند سال گذشته برگزار شود تا تیر سال آینده یعنی ژوئن 2021 به تعویق افتاد. مسئولان برگزاری این کنگره اعلام کرده‌اند سلامت غرفه‌داران و همچنین بازدیدکنندگان برای آنها در اولویت است.

کنگره جهانی موبایل به دلیل شیوع کرونا تا تیرماه سال آینده به تعویق افتاد
کد خبر: 435431
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - انجمن جهانی موبایل (GSMA) تایید کرده که بزرگ‌ترین نمایشگاه تجارت موبایل، یعنی کنگره جهانی موبایل، تا تیرماه سال 2021 به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است. قرار بود ابتدا این کنگره اسفند سال گذشته برگزار شود، اما این تاریخ تغییر کرد و به 28 ژوئن تا یک جولای (8 تا 11 تیر) موکول شد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «digital trends»، این رویداد می‌بایست به صورت حضوری برگزار شود و برپایی آن به صورت مجازی ممکن نیست. نمایشگاه Consumer Electronics Show که بزرگ‌ترین نمایشگاه تجارت فناوری در لاس‌وگاس آمریکاست معمولاً 2 ماه قبل از کنگره جهانی موبایل برپا می‌شود و قرار است در ژانویه سال آینده به صورت مجازی برگزار شود.

نمایشگاه

متس گرنرید (Mats Granryd)، مدیر کل انجمن جهانی موبایل، در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «ما در جریان همه‌گیری تصمیم گرفتیم که نمایشگاه‌های مهم خود را به تعویق بیندازیم و کنگره جهانی موبایل در شانگهای را در ماه فوریه و کنگره بارسلونا را در ماه ژوئن برگزار کنیم. سلامت و ایمنی غرفه‌داران، شرکت‌کنندگان، کارکنان و همچنین مردم بارسلون برایمان بسیار حائز اهمیت است.»

این تاخیر در برگزاری مراسم جای تعجب ندارد، زیرا شیوع ویروس کرونا شدت گرفته و موج دوم آن نیز در اسپانیا به جریان افتاده است. برنامه‌ریزی انجمن جهانی موبایل منوط به این خواهد بود که تا چند ماه دیگر این همه‌گیری کنترل شود. این کنگره یکی از اولین همایش‌هایی بود که به خاطر شیوع ویروس کرونا در اواسط ماه فوریه لغو شد.

نمایشگاه موبایل

پاو رلت (Pau Relat)، رئیس Fira de Barcelona، مکانی که کنگره جهانی موبایل هرساله در آن برپا می‌شود، می‌گوید نهاد آنان از این تصمیم انجمن جهانی موبایل پشتیبانی می‌کند و متعهد می‌شود که در سال 2021 بهترین نمایشگاه ممکن را با مشارکت شرکت‌های بزرگ و بازدیدکنندگان علاقه‌مند برگزار کند.

اما باید دید که آیا شرکت‌های فناوری موبایل از محصولات برتر و جدید خود تا فوریه و مارس رونمایی خواهند کرد و زمان‌بندی آنها با کنگره جهانی موبایل تنظیم می‌شود؛ با توجه به اینکه بیشتر این شرکت‌ها به دورکاری روی آورده‌اند، بعید به نظر می‌رسد که شاهد رونمایی برندهای هواوی و اچ‌ام‌دی گلوبال باشیم.

جان هافمن، مدیرعامل انجمن جهانی موبایل، در کنفرانس مطبوعاتی‌ای که در بارسلون برگزار شد ادعا کرد که حدود 78 درصد از 100 غرفه‌دار بزرگ دنیا از قبل حضور خود را در کنگره جهانی موبایل در سال 2021 اعلام کرده‌اند و شرکت‌های اریکسون، هواوی و نوکیا نیز جزو این غرفه‌داران هستند.

شرکت AT&T به دیجیتال ترندز اعلام کرده که با بخشی از ظرفیت خود در این کنگره شرکت خواهد کرد و هنوز در این مرحله تصمیم قطعی گرفته نشده که به طور کامل در کنگره جهانی موبایل شرکت کنند. هنوز درباره شرکت‌هایی مثل هواوی و نوکیا خبری منتشر نشده و معلوم نیست حضور آنان در کنگره قطعی خواهد بود یا خیر. بیشتر شرکت‌های مرتبط با فناوری اقدامات خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند و از کارکنان خود خواسته‌اند از خانه دورکاری کنند. حال با گسترش بیشتر همه‌گیری معلوم نیست روال این شرکت‌ها مثل گذشته به صورت حضوری برمی‌گردد یا همین روند تا پایان همه‌گیری ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها