کد خبر: 435436
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ ۱۲:۱۲:۰۰
| |

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

سامانه تجارت با شفافیت اطلاعاتی، فساد اقتصادی را سامان می‌دهد / هیچ کالایی نباید در گمرک های کشور معطل بماند

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: سامانه تجارت به طور قطع می‌تواند با تامین شفافیت اطلاعاتی، مقابله با رانت و فساد اقتصادی را سامان دهد و زمینه تسهیل و تسریع در تجارت را فراهم کند.

سامانه تجارت با شفافیت اطلاعاتی، فساد اقتصادی را سامان می‌دهد / هیچ کالایی نباید در گمرک های کشور معطل بماند
کد خبر: 435436
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ ۱۲:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن روحانی، رئیس‌جمهوری روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت پس از ارائه گزارش وزارت صمت در خصوص اقدامات بانک مرکزی و گمرک درمورد ترخیص کالاها، گفت: مدیریت شرایط خاص و نیاز کشور به تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات باید به یک میراث مدیریتی ماندگار در حوزه تجارت کشور منجر شود و دستگاه های مرتبط استفاده گسترده از سامانه جامع تجارت را سامان دهند.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به طور قطع می تواند با تامین شفافیت اطلاعاتی، مقابله با رانت و فساد اقتصادی را سامان دهد و زمینه تسهیل و تسریع در تجارت را فراهم کند.

رئیس جمهور با تاکید برضرورت ثبت شفاف از مرحله سفارش تا توزیع کالا در مراکز فروش در سامانه جامع تجارت، گفت: اطلاعات این سامانه نه تنها در اختیار دستگاه ها و تجار بلکه حتی باید در دسترس عموم مردم باشد.

روحانی با بیان اینکه هیچ کالایی نباید در گمرک های کشور معطل بماند، اظهار داشت: دستگاه های اقتصادی کشور نظیر وزارت اقتصاد ، وزارت صمت و بانک مرکزی با هماهنگی های لازم باید نسبت به تسریع در ترخیص کالا اقدام کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها