وزیر بهداشت:

یاد گرفتم آلوده فتنه‌های سیاسی نشوم و اشتباهی وزیر شدم

سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: بنده وزیری هستیم که نه سیاسی هستم و نه تیم دارم بنده با ورود به وزارت بهداشت لشکر نداشتم و معاونان را عوض نکردم. وزیر شدن داشته‌های دیگر می خواست که من نداشتم. بنده یاد گرفتم که آلوده فتنه‌های سیاسی نشوم و اشتباهی وزیر شدم.

یاد گرفتم آلوده فتنه‌های سیاسی نشوم و اشتباهی وزیر شدم
کد خبر: 435457
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ ۱۲:۵۸:۲۷

اعتمادآنلاین| به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس مراسم تجلیل از پیشکسوتان سلامت در دفاع مقدس و مقاومت با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان صبح امروز 6 مهر به شکل مجازی برگزار شد.

نمکی در ابتدای این مراسم ضمن درود بر روح مدافعان سلامت گفت: یادی می‌کنیم از مدافعان سلامت که روپوش سفیدشان کفن آنها شد. یادی کنیم از مدافعان سلامت در کووید 19 که همچنان به فعالیت می‌پردازند.

او افزود: دست بوس رزمندگان این مملکت هستیم. دفاع مقدس به ما درس‌های مهمی آموخت جبهه‌ها قصه عاشقی بود. اولین درس این مسیر درس عشق بود. جای مرتضی آوینی برای ثبت رشادت های خالی است. ایثارگران با لبخند از مجروحیت استقبال کردند. جبهه ها به ما عشق و ایثار آموخت.

نمکی تاکید کرد: دومین درس از جبهه این است که نباید مدهوش عظمت پوشالی دشمن شد. می‌توان حرکت و هجمه دشمن را از بین برد. مشاهد کردید که بعد از 8 سال حتی یک میلی متر از خاک این مرز و بوم از دست ندادیم. تاریخ تاکنون چنین تحریم سختی را مشاهده نکرده است.


مردم باید فرق عوام فریبی و طب علمی را تشخیص دهند/ طب ایرانی و سنتی نباید در دست جهل و خرافه قربانی شود.


وزیر بهداشت و درمان ادامه داد: سومین درس از دفاع مقدس این است که هر جا بر اصولمان متعهد بودیم برنده میدان مبارزه شدیم.

او درباره کرونا و اقدامات کادر درمان در این ایام گفت: در اوایل بهمن و اواخر زمستان گزارشی از کشور چین دریافت کردیم. در اولین ساعات که از این ویروس خبر دار شدیم جلسه ای اضطراری با همکاران برگزار کردیم چون روزهای سختی را برای کل جهان پیش بینی می کردیم.

وزیر بهداشت و درمان افزود: برخی از افراد ساده لوحانه به ما نگاه می‌کردند. تلاش بسیاری شد تا پروازها به مقصد چین و بالعکس را کنسل کنیم و سعی شده با شیوع‌های جهادی به جبهه آرایی بپردازیم. برخی از افراد گفتند تحریم هستیم و برایمان سخت است. اما ما تجربه 8 سال دفاع مقدس را داریم. ما جامعه بهداشتی و درمان کشور را داریم. در آن روزها سنگر ساختن را آغاز کردیم.

به گفته او در طرح تحول نظام سلامت توسعه 1/6 تخت به سرانه تخت های بیمارستانی کشور افزوده شد اما در مقایسه با کشور های عقب افتاده اروپایی خیلی عقب هستیم.

نمکی گفت: در آن روزها 250 هزار بسیجی به فعال سازی سامانه 4030 اقدام کردند و توانستیم شمار مرگ های کرونایی را به تعداد 30 نفر در روز برسانیم ونتیلاتور را صادر کنیم. تردید نیست که امروز با همت عزیزان مشکلات را برطرف کنیم.

وزیر بهداشت افزود: چه کسی گفته سردار سلیمانی شهید شده است او در وجود ما زنده است. بنده وزیری هستیم که نه سیاسی هستم و نه تیم دارم بنده با ورود به وزارت بهداشت لشکر نداشتم و معاونان را عوض نکردم. وزیر شدن داشته‌های دیگر می خواست که من نداشتم. بنده یاد گرفتم که آلوده فتنه‌های سیاسی نشوم و اشتباهی وزیر شدم. رسانه من بسیجیان هستم. چند هجمه به من وارد شد که هیچ کسی از بنده دفاع نکرد و اگر به قاسم سلیمانی نوشتم چون همدلی بهتر از او ندیدم.

به گفته او روز گذشته دکتر همتی، وزیر بانک مرکزی مبلغی را آزاد کردند. اگر در دوران کرونا شکست بخوریم پایه های نظام را تحت تاثیر قرار می گیرد اما هرگز این اتفاق نمی افتاد. ما از این به بعد لب فرو می بندیم و اگر همکاران بنده حقوق هم نگیرند کار می کنند دیگر کارانه جای خود دارد.

وزیر بهداشت ادامه داد: برای برخی‌ها عجیب است که بگویم پول نمی‌گیریم اما جانفشانی می کنیم. نمی گذاریم در عرصه بین المللی در مبارزه با کرونا از هیچ کسی عقب بی‌افتیم. در کنار مردم بزرگ منش این کشور مقاومت می کنیم و کرونا را شکست می دهیم.

نمکی گفت: درود به جبهه مدافعان سلامت و امید است با همدلی و وفاق بتوان این راه پر فراز و نشیب را طی کنیم.

در انتهای این برنامه نیز از پیشکسوتان سلامت در دفاع مقدس و مقاومت تجلیل شد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها