کد خبر: 435527
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ ۱۶:۵۲:۱۵
| |

طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای کشور در کمیسیون امور داخلی بررسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: کمیسیون ادامه طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در جلسات قبلی کمیسیون ترکیب هییت نظارت مرکزی بر انتخابات شوراها تعیین شد.

طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای کشور در کمیسیون امور داخلی بررسی می‌شود
کد خبر: 435527
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ ۱۶:۵۲:۱۵

اعتمادآنلاین| سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از تعیین ترکیب هیات نظارت استانی و شهرستانی در انتخابات شوراهای اسلامی کشور در جریان جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

علی حدادی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون ادامه طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در جلسات قبلی کمیسیون ترکیب هییت نظارت مرکزی بر انتخابات شوراها تعیین شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در جلسه امروز نیز ترکیب هییت نظارت استانی در انتخابات شوراها تعیین شد. براساس این طرح 3 نفر از نمایندگان مجلس به پیشنهاد مجمع نمایندگان استان، مدیر کل دفتر نظارت شورای نگهبان در استان و رئیس کل دادگستری استان و یا یک نفر از قضات عالی‌رتبه استانی با معرفی قوه قضاییه ترکیب هییت نظارت استانی را تشکیل می‌دهند.

نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر براساس مصوبه امروز کمیسیون ترکیب هییت نظارت در شهرستان‌ها نیز تعیین شد که شامل 3 نفر به پیشنهاد نمایندگان مجلس با تایید هیات نظارت عالی استان، یک نفر حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق با پیشنهاد مدیرکل دفتر نظارت شورای نگهبان در استان و رییس دادگستری شهرستان یا معاون ایشان، می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: انشاءالله در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون این طرح به جمع‌بندی نهایی خواهد رسید و اصلاحات نهایی در آن انجام و برای رسیدگی در صحن مجلس در نوبت قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها