معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور خبر داد:

افزایش 25 درصدی سفرهای بین‌ استانی در شهریور ماه

مژگان جلیلیان، معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور از افزایش 25 درصدی سفرهای بین‌ استانی در شهریور ماه نسبت به متوسط پنج ماهه امسال خبر داد و گفت: در ششم شهریور ماه بیش از دو میلیون 100 هزار تردد در محورهای اصلی مواصلاتی استان‌ها به ثبت رسیده است که رکورد بیشترین تردد را در نیمه امسال شکسته است.

افزایش 25 درصدی سفرهای بین‌ استانی در شهریور ماه
کد خبر: 435565
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ ۰۶:۴۹:۱۸

اعتمادآنلاین| مژگان جلیلیان درباره وضعیت سفرهای مردم در شهریور ماه امسال و مقایسه آن با ماه‌ و سال‌های گذشته اظهار کرد: در شهریور ماه سال 99 شاهد بیش از 59 میلیون تردد بین استانی بوده ایم که 16 درصد نسبت به شهریور سال گذشته کاهش داشته است. در مقایسه با شهریور ماه سال گذشته، تردد بین استانی وسایل نقلیه سبک 18درصد و وسایل نقلیه سنگین 5 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به کاهش 12 درصدی ترددهای بین استانی وسایل نقلیه سبک پس از سهمیه‌بندی بنزین در ماه‌های آذر، دی و بهمن (قبل از شیوع ویروس کرونا)، حدود شش درصد کاهش تردد نسبت به سال گذشته، در اثر شیوع کرونا بوده و مجموعا تردد در شش ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد کاهش داشته است.

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور ادامه داد: تردد بین استانی وسایل نقلیه سبک در شهریور ماه امسال نسبت به متوسط پنج ماهه ابتدایی سال جاری 25 درصد افزایش و نسبت به مرداد امسال هفت درصد افزایش یافته است. در این میان استان گلستان با 34 درصد کاهش، بیشترین و استان یزد با چهار درصد کاهش، کمترین کاهش تردد بین استانی را نسبت به شهریور ماه سال گذشته تجربه کرده‌اند.

جلیلیان همچنین درباره وضعیت تردد خودروها در ایام تعطیلات چند روزه شهریور ماه امسال نیز اینگونه توضیح داد: در روز پنجشنبه ششم شهریور ماه بیش از دو میلیون و 100 هزار تردد به ثبت رسید که بیشترین تردد بین استانی شهریور ماه و حتی شش ماهه امسال را شاهد بودیم و کمترین تردد بین استانی در شهریور ماه مربوط به دو روز پس از آن یعنی شنبه هشتم شهریور، روز تاسوعا، بوده است.

وی اظهار کرد: در شهریورماه با استفاده از ماندگاری وسایل نقلیه غیر بومی، استان‌های مازندران، اصفهان، گیلان، فارس و خراسان رضوی در صدر استان‌های جاذب سفر با بیشترین مسافر و پلاک‌های غیر بومی بودند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها