کد خبر: 435718
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ ۱۴:۲۱:۰۰
| |

ناصر محمدخانی:

پرسپولیس بازی سختی پیش رو دارد / بازیکنان به دنبال انتقام از پاختاکور نباشند

ناصر محمدخانی، مهاجم سابق پرسپولیس گفت: بازی سختی در انتظار هر دو تیم است. طبیعتا چهار تیمی که در این مرحله حضور دارند، از سایرین بهتر بودند و قطعا بازی سختی در انتظار همه تیم‌ها است.

پرسپولیس بازی سختی پیش رو دارد / بازیکنان به دنبال انتقام از پاختاکور نباشند
کد خبر: 435718
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ ۱۴:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| پرسپولیس با پیروزی ارزشمند برابر السد قطر و ناکام گذاشتن ژاوی هرناندس، کاسورلا و سایر ستاره‌های میلیون دلاری این تیم متمول، گام مهمی در لیگ قهرمانان آسیا برداشت و به جمع چهار تیم نهایی در منطقه غرب آسیا صعود کرد.

بعد از انجام قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، شاگردان گل‌محمدی باید به دیدار پاختاکور ازبکستان بروند که تاکنون دو بار شهرخودر و یک بار استقلال را برده و قاتل تیم‌های ایرانی لقب گرفته است. در واقع اگر آبی‌پوشان این تیم ازبک را - که اشتباه داوری هم در ان دیدار مشهود بود - شکست داده بودند، داربی تهران چهارشنبه ساعت 21:15 در آسیا برگزار می‌شود.


در عین حال، سرخپوشان برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی آسیا باید در مصافی سخت و سرنوشت‌ساز برابر نماینده ازبکستان به میدان بروند و در صورت برتری برابر این تیم در یک قدمی فینال قرار می‌گیرند که آذرماه میان تیم‌هایی از شرق و غرب آسیا برگزار می‌شود. در دیگر بازی مرحله یک چهارم نهایی نیز، الاهلی و النصر عربستان رودرروی هم قرار خواهند گرفت.

ناصر محمدخانی، مهاجم سابق پرسپولیس درباره قرعه این تیم در مرحله یک چهارم نهایی و مصاف با پاختاکور اظهار کرد: بازی سختی در انتظار هر دو تیم است. طبیعتا چهار تیمی که در این مرحله حضور دارند، از سایرین بهتر بودند و قطعا بازی سختی در انتظار همه تیم‌ها است. من بعضا می‌شنوم که می‌گویند قرعه بهتری نصیب تیم ما شده یا انتقام فلان تیم را می‌ گیریم اما پرسپولیس نباید به این مسائل توجه کند چون پاختاکور تیم خوبی است و اگر با این تفکر به مصاف این تیم برود، دچار دردسر می شود.

این پیشکسوت سرخپوشان معتقد است شاگردان گل محمدی دربرابر السد بسیار جنگنده و پرتلاش عمل کردند. محمدخانی گفت : واقعا کل تیم در این مسابقه خوب عمل کردند. نباید از زحمات بازیکنان غافل شد. آن ها با جان و دل برای موفقیت این تیم در آسیا به میدان رفتند و نشان دادند که تشنه موفقیت هستند و برای قهرمانی در آسیا عزم خود را جزم کرده اند.

او با اشاره به افزایش هماهنگی و تمرکز بازیکنان پرسپولیس از شروع مسابقات تاکنون اظهار کرد: در این رقابت ها نباید ریسک کرد. اگر توجه کنید، اکثر تیم‌های موفق بازی های خود را با اختلاف گل کمی پیروز شده اند. در واقع دفاع کردن بهتر از صرفا حمله کردن است. تیمی که گل بخورد، آرامش خود را از دست می دهد. یحیی هم به درستی از این پتانسیل پرسپولیس استفاده کرده و تیمش از نظر ساختار تدافعی در وضعیت خوبی قرار گرفته است و کمتر شاهد خلق موقعیت های خطرناک روی دروازه تیم هستیم.

مهاجم سابق پرسپولیس با بیان اینکه کمربند میانی زمین پرسپولیس به خوبی هماهنگ شده است گفت: خط هافبک در بازی های گذشته رفته رفته هماهنگ‌ تر شد و الان در قالب تاکتکی تیم قرار گرفته اند. به اعتقاد من پرسپولیس می تواند بهتر از این هم عمل کند اما زمان کم بود و تیم رفته رفته بهتر می شود. در خط دفاعی هم با خریدهایی که صورت گرفته نه تنها تیم ضعیف نشده بلکه عملکرد بهتری هم از خود نشان داده است.

محمدخانی که در گذشته به عنوان یک مهاجم در پرسپولیس و تیم ملی بازی می کرد، درباره تاثیر آل کثیر در خط حمله این تیم می گوید: آل کثیر همان چیزی است که یحیی نیاز داشت. پرسپولیس با حضور آل کثیر می تواند از قدرت هوایی خود استفاده کند و با استفاده از ضربات سر، موقعیت سازی و گلزنی کند.

این کارشناس فوتبال درباره تیم پاختاکور نیز تصریح کرد: با توجه به عملکرد این تیم در بازی های گذشته، آن ها مشخصا تیم خوبی هستند و از قدرت بدنی بالایی برخوردارند و شاید از این حیث در وضعیت بهتری نسبت به پرسپولیس قرار بگیرند. با این حال بازیکنان ما فنی‌تر و تاکتیک‌پذیرتر هستند و با حفظ توپ می‌توانیم آن‌ها را از بازی خارج کنیم. باید کادرفنی کمربند میانی زمین را محکم‌تر ببندد چون پاختاکور هافبک بازی‌ساز بسیار خلاقی دارد که توانایی بالایی در برداشتن بازیکنان از مقابل خود دارد.

او با بیان اینکه خط دفاعی پاختاکور از سرعت کمتری برخوردار است گفت: اگر چه این تیم در خط میانی و خط حمله خوب عمل کرده اما در خط دفاعی پراشتباه هستند و مدافعانش در صورت انجام بازی سریع، جا می‌مانند. ما باید در این بخش با پاس های تند و تیز، مدافعان را جا بگذاریم و به گل برسیم. هر چقدر در این دیدار روی زمین بازی کنیم به همان اندازه به نفع ما است.

محمدخانی درباره خستگی بازیکنان پرسپولیس بعد از بازی با السد اظهار کرد: طبیعی است که بازیکنان خسته شوند اما یحیی باید از نیمکت‌نشین‌ها به خوبی بهره ببرد. تا همین الان هم پرسپولیس کار بزرگی کرده اما انتظاری جز این هم نمی رود. برای رسیدن به موفقیت یحیی باید برنامه بلند مدت داشته باشد و سعی کند از زمانی که در طول بازی در اختیار دارد، به نحو احسن استفاده کند. حضور بازیکنانی مانند سیدجلال، کمال، شجاعی، عالیشاه و ... روی نیمکت به نفع ما است.

منبع: جی پلاس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها