وزیر ارشاد به تماشای «علمدار» نشست

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به تماشای موسیقی-نمایش «علمدار» نشست معتقد است فرهنگ و هنر یکی از بخش‌های مهم حفظ میراث عاشورا بوده است.

وزیر ارشاد به تماشای «علمدار» نشست
کد خبر: 435733
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ ۱۵:۲۵:۴۳

اعتمادآنلاین| سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه 6 مهر با حضور در تالار وحدت پس از تماشای اجرای موسیقی-نمایش «علمدار» با دست‌اندرکاران و عوامل برنامه دیدار و گفتگو کرد.

در حاشیه این دیدار سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در طول 14 قرن گذشته به نحو قابل توجهی فرهنگ و هنر یکی از بخش‌های مهم حفظ میراث عاشورا بوده است. در حوزه‌های ادبیات، نقاشی و بسیاری از هنرهای دیگر ما به نحوی، فضا و مفاهیم عاشورایی حضور داشته و دارد.

وی تأکید کرد: بی‌تردید بخش قابل توجهی از آنچه که ما در میراث عاشورایی خودمان داریم، میراث‌بانش هنر و ادبیات ملل مختلف به‌ویژه هنر و ادبیات ایران زمین بوده است.

صالحی در پایان با بیان اینکه ما در حوزه‌های مختلف هنرهای آیینی حمایت‌های متعدد و متنوعی را داشتیم هم در حوزه هنرهای نمایشی آیینی و هم در حوزه هنرهای آوایی آیینی همچون «موسیقی نمایش علمدار» که امشب شاهد آن بودیم، اظهار کرد: اینکه ما بتوانیم با فرم‌های جدید، هنرهای آیینی خودمان را ارتقا دهیم همچنین هنرهای ترکیبی نیز می‌تواند فرصت جدیدی برای میراث‌بانی فرهنگ و مفاهیم عاشورایی ایجاد کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها