قیمت خودرو| افزایش چشمگیر قیمت خودرو در بازار/ قیمت پراید به مرز 140 میلیون تومان رسید!

سال‌هاست به امید کاهش قیمت خودرو منظر ماندیم و تنها چیزی که نصیبمان شد، خرید خودرویی بود که می‌توانستیم چند ماه و یا چند سال قبل با قیمت کمتری خریداری کنیم و دیگر پشیمانی که هیچ سودی ندارد.

قیمت خودرو| افزایش چشمگیر قیمت خودرو در بازار/ قیمت پراید به مرز 140 میلیون تومان رسید!
کد خبر: 435795
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۰۸:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سال‌هاست که منتظر آمدن یک روز خوب در صنعت خودروسازی هستیم، اما این روز خوب هیچ‌گاه فرا نرسید و روز به روز هم شاهد وخیم‌تر شدن اوضاع بازار و صنعت خودروسازی هستیم. سال‌هاست به امید کاهش قیمت خودرو منظر ماندیم و تنها چیزی که نصیبمان شد، خرید خودرویی بود که می‌توانستیم چند ماه و یا چند سال قبل با قیمت کمتری خریداری کنیم و دیگر پشیمانی که هیچ سودی ندارد.

با توجه به شرایط اخیر صنعت خودروسازی و مشکلاتی که برای این صنعت به وجود آمده است، هرساله این سوال را از خودمان می‌پرسیم که آیا روزی فرا می‌رسد که قیمت خودرو کاهش پیدا کند و معمولا با بهانه کردن فصل تابستان و شروع مسافرت‌ها و افزایش معاملات خودرو در این فصل به خودمان می‌گوییم که با تمام شدن فصل تابستان و شروع دوباره مدارس تقاضای خرید در بازار خودرو کمتر شده و می‌توانیم در فصل پاییز با قیمت کمتری صاحب خودرو شویم.

ولی در طول دو سال اخیر هر یک ماه انتظار برای خرید خودرو باعث شده تا مشتریان چند میلیون هزینه بیشتری برای خرید خودرو بپردازند و حال با شرایطی که دولتمردان برای خودروساز بزرگ داخلی برای افزایش 3 ماه یکبار قیمت‌های خود فراهم کرده‌اند، به نظر نمی‌رسد که دیگر امیدی به کاهش قیمت‌ها در بازار باشد، به‌ویژه طی روزهای اخیر که شاهد انفجاری جدید در قیمت خودروهای داخلی هستیم، درحالی که با شروع فصل پاییز انتظار می‌رفت قیمت خودرو کاهش پیدا کند.

عمق فاجعه را زمانی می‌توان فهمید که به قیمت 135 میلیون تومانی برای خودروی پراید 111 می‌رسیم و این یعنی مدل‌های 131 و 132 پراید هم در بازار با قیمتی بالاتر از 120 میلیون تومان معامله می‌شود! این درحالی است که اواخر شهریورماه خودروی پراید 111 با قیمت 112 میلیون تومانی معامله شد و حالا با گذشت کمتر از یک هفته، قیمت ارزان‌ترین خودروی هاچ‌بک کشور برای رسیدن به قیمت 140 میلیون تومانی خیز برداشته است!


دنا پلاس توربوشارژر

دنا پلاس توربو، خودروی پرحاشیه این روزهای اخیر هم به مرز 600 میلیون تومانی رسیده است و اگر هم به فکر خرید یک شاسی‌بلند چینی باشید، لازم است که برای خودروی جک S5 هزینه 800 میلیون تومانی پرداخت کنید! خودروی شاسی‌بلند هایما S7 هم در حال حاضر به قیمتی حدود 850 میلیون تومان رسیده است. عجیب‌ترین قیمت را می‌توانیم برای خودروی مزدا 3 بدانیم که اواخر شهریورماه به قیمت یک میلیارد تومانی رسیده بود، اما اکنون قیمت این خودرو مرزهای جدیدی را فتح کرده و به قیمت سرسام‌آور یک میلیارد و 100 میلیون تومانی رسیده است.

خودروی برجامی پژو 2008 هم که در اواخر شهریورماه قیمت 900 میلیون تومانی داشت، اکنون به قیمت عجیب یک میلیارد و 60 میلیون تومانی رسیده است و این یعنی افزایش قیمت 160 میلیون تومانی تنها بعد از گذشت یک هفته! سیتروئن C3 نیز طی روز گذشته به قیمت یک میلیارد و 200 میلیون تومانی رسیده است.

در بین خودروهای تولید داخل هم می‌توان به قیمت 238 میلیون تومانی برای پژوپارس، قیمت 228 میلیون تومانی برای پژو 206 تیپ 2 و یا قیمت 290 میلیون تومانی برای خودروی پژو 206 تیپ 5 اشاره کرد که تمامی این اتفاقات نشان از بی‌بند و باری صنعت خودروسازی کشور و رها کردن آن توسط دولت دارد.

منبع: اتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها