کد خبر: 435802
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۰۸:۳۰:۱۹
| |

حسن بهشتی پور، کارشناس مسائل بین‌الملل:

اینکه دموکرات‎‌ها و جمهوری‌خواهان باهم فرق ندارند، درست نیست

حسن بهشتی پور، کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ایران باید از گذشته به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کرد که چه ترامپ بیاید و چه بایدن، اهرم تحریم در اختیار رییس جمهور آمریکا نباشد تا زمانی که رییس جمهور آمریکا اهرم تحریم علیه ایران را داشته باشد، چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه از این اهرم استفاده می‌کنند.

اینکه دموکرات‎‌ها و جمهوری‌خواهان باهم فرق ندارند، درست نیست
کد خبر: 435802
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۰۸:۳۰:۱۹

اعتمادآنلاین| «حسن بهشتی پور»، کارشناس مسائل بین‌الملل، درباره انتخابات آمریکا و تاثیر آن بر ایران گفت: واقعیت این است که ما درباره انتخابات آمریکا، باید به گونه‌ای رفتار کنیم که اهرم تحریم را از رییس جمهور آینده آمریکا چه بایدن و چه ترامپ خارج کنیم.

جو بایدن حتما با ترامپ متفاوت است و اینکه در ایران می گویند دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان باهم فرق ندارند، درست نیست چرا که این دو حزب تفاوتهای بسیاری با یکدیگر دارند اما در اصول کلی، منافع آمریکا را هر دو حزب دنبال می کنند اما شیوه ها و سیاست هایشان با یکدیگر متفاوت است و نمی توان، به آسانی این گونه اظهار نظر کرد که هر دو یکی هستند.

او افزود: ایران باید از گذشته به گونه‌ای برنامه ریزی می کرد که چه ترامپ بیاید و چه بایدن، اهرم تحریم در اختیار رییس جمهور آمریکا نباشد تا زمانی که رییس جمهور آمریکا اهرم تحریم علیه ایران را داشته باشد، چه دموکرات و چه جمهوریخواه از این اهرم استفاده می کنند منتهی با شیوه ها و بهانه های مختلف استفاده خواهند کرد، هر چند هنوز دیر نشده است.

بهشتی پور ادامه داد: از این رو بهترین چیز برای مردم ایران این است که مسئولان ما، به گونه ای برنامه ریزی کنند که هر رییس جمهوری در آمریکا به قدرت رسید، نتواند از اهرم تحریم استفاده کند وگرنه، برگزاری انتخابات در آمریکا روی بسیاری از کشورها از جمله ایران تاثیر می گذارد، به این دلیل که متاسفانه یک چهارم حجم اقتصاد جهان در دست آمریکاست.

او بیان کرد: بنده به این جنبه اشاره می کنم که حداقل آمریکا از اهرم تحریم علیه ایران استفاده می کند پس باید، همه امکانات کشور را بسیج کنیم برای اینکه این اهرم از دست آمریکا خارج و یا کم، اثر کنیم، این شدنی است البته اگر همت و اراده ملی را در پیش بگیریم. یک سری اصلاحات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می‌تواند اهرم تحریم را از آمریکا بگیرد.


این تحلیلگر مسائل بین الملل عنوان کرد: نباید این گونه فکر کنیم که اگر بایدن روی کار بیاید، وضعیت بهتری برای ایران در آینده رقم خواهد خورد. بایدن به احتمال 99 درصد به برجام بازمی گردد اما بایدن از منظر حقوق بشر، تروریسم و مسائل منطقه با ایران اختلافات اساسی دارد.

بنابراین نباید دنبال این باشیم که بایدن بیاید یا ترامپ؛ ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم که چه ترامپ روی کار بیاید یا بایدن، از قبل برای آن برنامه ریزی داشته باشیم و بتوانیم، کاری انجام دهیم وگرنه در نظرسنجی‌ها در دوران کلینتون، کلینتون پیش بود اما ترامپ انتخاب شد، دلیل آن هم این بود که نظر سنجی ها نظر مردم را انعکاس می دهد؛ به گونه‌ای که کلینتون سه میلیون بیشتر از ترامپ رأی آورد اما ترامپ به این دلیل، رییس‌جمهور شد که کارت الکترال در انتخابات آمریکا شرط اصلی پیروزی است.

او در پایان گفت: از این رو به صرف اینکه جو بایدن در نظرسنجی ها جلوتر است پس قطعا شانس بیشتری دارد این گونه نیست ممکن است در کارت الکترال شکست بخورد. بنابراین ما نباید منتظر نتایج انتخابات آمریکا باشیم دو برگ، بیشتر نداریم یا بایدن یا ترامپ؛ برای هر دو هم باید برنامه ریزی داشته باشیم.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها