کد خبر: 435813
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۰۸:۴۷:۴۹
| |

لژیونر پینگ‌پنگ ایران:

به دنبال کسب سهمیه المپیک هستم

لژیونر پینگ‌پنگ ایران گفت: خیلی دوست داشتیم که در بخش تیمی سهمیه المپیک توکیو را بگیریم؛ اما متأسفانه نشد. در‌حال‌حاضر تنها فرصت برای کسب سهمیه انفرادی داریم. دو نماینده از ایران برای شرکت در انتخابی المپیک معرفی می‌شوند؛ البته اگر کرونا اجازه بدهد تا مسابقات انتخابی برگزار شود.

به دنبال کسب سهمیه المپیک هستم
کد خبر: 435813
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۰۸:۴۷:۴۹

اعتمادآنلاین| امیرحسین هدایی، لژیونر پینگ‌پنگ ایران، به‌زودی راهی مجارستان می‌شود تا در فصل جدید برای یکی از تیم‌های باشگاهی مطرح این کشور بازی کند. او سال گذشته با بوندسلیگا قرارداد داشت و از صمیم قلب می‌خواست امسال هم در آلمان باشد؛ اما کرونا این اجازه را به او نداد. این ویروس در حالی برای لژیونرهای پینگ‌پنگ شرایط متفاوتی را رقم زده که آنها تنها با ویزای کاری می‌توانند به کشور‌های اروپایی سفر کنند. از‌آنجا‌که آلمان چنین ویزایی را در وضعیت کنونی صادر نمی‌کند، هدایی به‌ناچار قید حضور در بوندسلیگا را زد تا به پیشنهادهای دیگری فکر کند. مقصد جدید ستاره نوظهور تیم ملی پینگ‌پنگ تیم «بک سی‌تی» مجارستان است.

‌فکرش را می‌کردید بعد از بازگشت از آلمان با چنین شرایطی روبه‌رو شوید؟


متأسفانه نه. من اسفند سال گذشته زمانی از آلمان برگشتم که کرونا تازه شروع شده و در ایران اوج گرفته بود. اگر تاریخ برگشتنم یک مقدار دیرتر بود، در همان آلمان می‌ماندم؛ چون کمپ تمرینی ما در شهر کوچکی کنار اشتوتگارت است که وضعیت آن سفید بود و می‌توانستیم تمرینات را ادامه دهیم. بعد از آن هم به دلیل گران‌شدن بلیت هواپیما نتوانستم به آلمان برگردم. حالا هم شرایط طوری شده که آلمان با ویزای شینگن کسی را در کشورش قبول نمی‌کند. آنها فقط با ویزای کاری مسافر می‌پذیرند.


‌پس با این حساب پیشنهادی از طرف بوندسلیگا نداشتید؟


بله، اتفاقا داشتم؛ اما چون برایم ویزای کاری صادر نکردند، مجبور شدم به تیم‌های دیگری فکر کنم. مجارستان و بلژیک دو کشوری بودند که در این مدت به من پیشنهاد دادند. هر دوی این کشورها ویزای کاری برای لژیونرها صادر می‌کنند. من تیم «بک سی‌تی» مجارستان را انتخاب کردم؛ چون در وهله اول کمپ تمرین فوق‌العاده‌ای برای ورزشکاران دارد. فکر می‌کنم با تمرین‌کردن در آنجا می‌توانم به آمادگی خیلی بالایی برسم. دوم هم اینکه سطح لیگش از بلژیک بالاتر است.


‌مبلغ دستمزدهایی که در لیگ‌های اروپایی می‌گیرید، دستمزدهای پایین لیگ داخلی را تلافی می‌کند؟


بله، من راضی هستم؛ هرچند الان به خاطر پول بازی نمی‌کنم. دلیل اصلی من برای لژیونر‌شدن، داشتن امکانات خوب و حریف تمرینی است. مبلغ قراردادهای ما در اروپا از لیگ داخلی خیلی بهتر است. در لیگ ایران نهایتا دستمزد صد میلیون می‌شود؛ اما آنجا با وجود اینکه ما باید خودمان هزینه اسکان و بخشی از خورد‌و‌خوراک را متقبل بشویم، باز هم می‌توانیم پس‌انداز کنیم. باشگاه‌های اینجا مثلا 80 هزار یورو به ما می‌دهند که کل هزینه‌های اسکان و حقوق را شامل می‌شود. یا نه، فقط 50 هزار یورو برای دستمزد حضور در مسابقه و تمرین می‌دهند.


‌در‌حال‌حاضر شرایط بدنی‌تان در این مدتی که تمرینات و مسابقات داخلی به خاطر کرونا تعطیل بوده، چطور است؟


خیلی خوبم، خدا را شکر. زمانی که به تهران آمدم، تمام وسایل بدن‌سازی را در خانه مهیا کردم و تمریناتم را انجام دادم. حدود یک ماهی مچ دستم آسیب دید و التهاب پیدا کرد. به جز این یک ماه که مشغول مداوا و فیزیوتراپی بودم، خوشبختانه برنامه‌هایم خوب پیش رفته و تمرینات روی میزم را هم انجام دادم.


‌امسال برای لیگ ایران هم بازی می‌کنید؟


با توجه به اینکه لیگ ایران به صورت متمرکز برگزار می‌شود، مشکلی به‌لحاظ تداخل با بازی‌هایم در اروپا ندارم؛ اما کرونا شرایطی به وجود آورده که هنوز هیچ‌چیز معلوم نیست. تاریخی را برای برگزاری لیگ اعلام کرده‌اند؛ ولی مشخص نیست که آیا قطعا مسابقات برگزار می‌شود یا نه. ضمن اینکه تیم پتروشیمی که من هر سال با آن قرارداد داشتم هم تا الان اعلام نکرده که می‌خواهد در لیگ تیم‌داری کند یا خیر. در کل حضورم در لیگ به این موارد بستگی دارد.


‌خبری از اردوها و مسابقات تیم ملی نیست؟


نه، اردوها که هنوز تشکیل نشده. اولین مسابقه‌ای که ما پیش‌رو داریم، رقابت‌های قهرمانی جهان است. تاکنون این رقابت‌ها دو بار به خاطر کرونا به تعویق افتاده و زمان آخری که برای آن اعلام کرده‌اند، اسفند است. طبیعتا مسابقات حساسی برای ما به حساب می‌آید. تیم ملی ایران برای اولین‌بار توانسته به سطح یک این رویداد راه پیدا کند. باید سعی کنیم که بهترین نمایش را داشته باشیم. ان‌شاءالله که به جمع شش تیم برتر برسیم.


‌به سهمیه المپیک توکیو هم فکر می‌کنید؟


خیلی دوست داشتیم که در بخش تیمی سهمیه المپیک توکیو را بگیریم؛ اما متأسفانه نشد. در‌حال‌حاضر تنها فرصت برای کسب سهمیه انفرادی داریم. دو نماینده از ایران برای شرکت در انتخابی المپیک معرفی می‌شوند؛ البته اگر کرونا اجازه بدهد تا مسابقات انتخابی برگزار شود. من شرایط خوبی دارم، به‌ویژه اینکه اگر در مجارستان هم تمریناتم را انجام بدهم، تا فروردین سال آینده که موعد انتخابی‌هاست، بهتر از این هم خواهم شد. باید ببینیم معیار فدراسیون برای انتخاب این دو نماینده چیست.


‌نوشاد و نیما عالمیان در‌حال‌حاضر نفرات اول و دوم پینگ‌پنگ ایران هستند. چقدر شانس این را دارید که بتوانید جای یکی از این برادران را در انتخابی المپیک بگیرید؟


نوشاد و نیما هم در‌حال‌حاضر شرایط خیلی خوبی دارند و در لیگ فرانسه مشغول بازی هستند. فکر می‌کنم معیار فدراسیون برگزاری انتخابی بین بازیکنان تیم ملی است. در واقع اصل کار باید همین باشد. ان‌شاءالله ببینیم تا آن موقع چه می‌شود.


‌شما سال گذشته با حضور موفقی که در پرتورهای جهانی داشتید، دست به کاری تاریخی زدید و توانستید برای اولین‌بار در تاریخ پینگ‌پنگ ایران به صدر جدول رده‌بندی زیر 21‌ساله‌های جهان راه پیدا کنید. الان شرایطتان در رنکینگ چطور است؟


من الان به رده بزرگسالان آمده‌ام و رنکینگم 140 است. در پینگ‌پنگ اگر رده زیر 200 جهان را داشته باشی، نتیجه خوبی به حساب می‌آید. نیما عالمیان الان رنکش حدود 127 است و نوشاد هم حدود 80، 85 است. تمام تلاش من این است که با تمرینات بیشتر بتوانم خودم را به رنک زیر صد برسانم. حضور در مجارستان فرصت خوبی است تا بتوانم به این هدف برسم.


چه زمانی عازم مجارستان می‌شوید؟


همین روزها ویزایم می‌آید و به‌زودی می‌روم. «بک سی‌تی، سوم و دهم اکتبر دو بازی مهم در لیگ تنیس روی میز مجارستان دارد. قطعا برای این دو بازی در ترکیب این تیم خواهم بود. تلاش می‌کنم برای این دو بازی در ترکیب قرار بگیرم و عملکرد تأثیرگذاری هم داشته باشم. این دو مسابقه خیلی حساس هستند و حکم ورودی به لیگ قهرمانان اروپا را دارند.

منبع: روزنامه شرق

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها