کد خبر: 435834
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۰۹:۴۰:۱۸
| |

داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح طلب:

مردم حق دارند بدانند مجلس انقلابی چه فرقی با سایر مجالس دارد

داریوش قنبری در واکنش به حواشی بسیار مجلس یازدهم گفت: وقتی بین شعار و عمل فاصله ایجاد می‌شود، افکار عمومی حساسیت بیشتری پیدا می‌کند لذا بخشی از این حساسیت فعلی نسبت به عملکرد مجلس که سبب افزایش حاشیه‌ها شده است، به خاط شعار‌هایی است که خودشان مطرح کردند.

مردم حق دارند بدانند مجلس انقلابی چه فرقی با سایر مجالس دارد
کد خبر: 435834
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۰۹:۴۰:۱۸

اعتمادآنلاین| فقط چهار ماه از عمر مجلس یازدهم می‌گذارد، اما حاشیه‌های زیادی داشته است. یک روز داستان وام و ودیعه مسکن و روز دیگر هم دناپلاس و واکسن آنفولانزا! هر کدام از این موضوعات با حرف وحدیث‌های بسیاری مواجه شد و نگاه‌ها را به سوی مجلس برگرداند. بهارستان نشینان، اما عموما هر نوع حاشیه و حتی انتقادی را تخریب رقبا یا دشمنی برخی از بیرون تلقی می‌کنند! این درحالی است که به گفته کارشناسان خودشان بیش از همه در ایجاد حساسیت دخیل بوده‌اند.


داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده پیشین مجلس، به ریشه‌یابی حواشی مجلس یازدهم پرداخت و گفت: «مجلس و سایر نهاد‌هایی که از جمله نیرو‌های تصمیم گیر در کشور هستن، تحت نظارت افکار عمومی و رسانه‌ها قرار دارند. بدو شک افرادی که دلسوز کشور هستند باید از چنین نظارتی استقبال کنند، چون ضامن سلامت سیستم است؛ بنابراین انتظار می‌رود که نمایندگان مجلس نیز نباید نظارتی که توسط افکار عمومی صورت می‌گیرد را حمل بر تخریب کرده و اینطور برداشتی داشته باشند».


وی با تاکید بر اینکه «نمایندگان مجلس قطعا و یقینا تحت نظارت افکار عمومی و جامعه‌ای که به آنان رای داد، هستند» گفت: «لازم است برای کاهش حواشی از رویه‌هایی حساسیت زا است، پرهیز کنند.»


وی تصریح کرد: «در شرایطی که مردم به خاطر مسائل معیشتی خود در تنگنا قرار دارند، لازم است که مدیران کشور نیز هم سطح مردم زندگی کنند، به خصوص وکلای ملت که نماینده مردم هستند. به هرحال نمایندگی مردم کار راحتی نیست و باید خود را با فقیرترین افراد جامعه هم‌تراز کنند تا آنان بتوانند با نماینده خود احساس پیوند و نزدیکیداشته باشند».


قنبری ادامه داد: «هرچقدر که مسئولان به نسبت مردم بیشتر امتیاز داشته باشند، فاصله بین مردم ومسولین افزایش خواهد یافت و اعتماد عمومی به مسئولان کاسته می‌شود لذا نمایندگان مجلس باید این مسائل را در نظر داشته و از نظارت افکار عمومی استقبال کنند.»


وی همچنین با اشاره به ترکیب متفاوت مجلس یازدهم با مجالس قبل، گفت: «مجلس یازدهم نسبت به ادوار گذشته چهره‌های جوان و کم تجربه بیشتری دارد. البته تعداد محدودی هم از نمایندگان با سابق نمایندگی مجلس و مدیریتی هستند، اما اکثریت این مجلس متشکل از آن افراد تازه کاری است که تجارب کافی را برای به عهده گرفتن این مسئولیت نداشته‌اند».


این نماینده پیشین مجلس خاطرنشان کرد: «این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که برخی از نمایندگان این دوره با شعار‌هایی مطرح کردند، توقع مردم را از مجلس بالا بردند، مثلا از شفافیت گفته یا خودشان را انقلابی و مجالس قبل و سایر نهاد‌ها را غیرانقلابی خواندند. این صحبت‌ها و موضع گیری‌ها انتظاراتی را ایجاد کرد و حالا مردم می‌گویند که این نمایندگان انقلابی چطور عمل می‌کنند؟ انتظار دارند که اگر کمتر از سایر نمایندگان در ادوارقبل ا امتیازات و مزایا ویژه بهره مند نمی‌شوند حداقل امتیازبیشتری هم نداشته باشند.»


قنبری تاکید کرد: «وقتی بین شعار و عمل فاصله ایجاد می‌شود، افکار عمومی حساسیت بیشتری پیدا می‌کند لذا بخشی از این حساسیت فعلی نسبت به عملکرد مجلس که سبب افزایش حاشیه‌ها شده است، به خاط شعار‌هایی است که خودشان مطرح کردند. مرم می‌خواهند ببیند که مجلس انقلابی چه فرقی با مجالس قبلی دارد. چقدر مسائل کشور را مورد توجه قرار می‌دهد و چه تصمیماتی برای حل مشکلات می‌گیرد. این حق مردم است که به عملکرد مسئولان نظارت داشته باشند».

منبع: نامه ‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها