«یک خورشید» نماینده تایوان در اسکار 2021 شد

تایوان «یک خورشید» را برای شرکت در بخش فیلم بین‌المللی اسکار 2021 معرفی کرد.

«یک خورشید» نماینده تایوان در اسکار 2021 شد
کد خبر: 435851
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۱۰:۲۳:۲۹

اعتمادآنلاین| تایوان درام تاریک «یک خورشید» به کارگردانی چونگ مانگ-هانگ را برای بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار که پیشتر به عنوان اسکار فیلم خارجی‌زبان شناخته می‌شد، معرفی کرد.

وزیر فرهنگ این کشور از انتخاب این فیلم خبر داد و یادآور شد که به این منظور 18 فیلمی را که نامزد این حضور شده بودند، در هیاتی از دفتر توسعه صنعت موسیقی و هنرهای شنیداری-تصویری مورد بررسی قرار دادند.

وی همچنین از این فیلم به عنوان فیلمی که تصویری به یادماندنی و برانگیزاننده درباره روابط والدین-فرزندان ارایه می کند یاد کرد.

«یک خورشید» ساخته چونگ مانگ-هانگ جزییاتی تاثیرگذار از یک خانواده چهار نفره را تصویر می‌کند که پسر کوچک‌ترشان به بازداشتگاه نوجوانان فرستاده شده است. این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو سال پیش برای اولین بار به نمایش درآمده بود.

این فیلم همچنین در چندین جشنواره معتبر آسیایی به نمایش درآمده که جشنواره‌های بوسان، توکیو و اسب طلایی از جمله آنها هستند. «یک خورشید» همچنین موفق به کسب جوایز مهمی از جوایز اسب طلایی تایوان شد که دریافت جایزه بهترین کارگردانی، بهترین تدوین، بهترین بازیگر مرد و بازیگر مرد نقش مکمل از جمله آنها بود. این فیلم همچنین جایزه منتخب مخاطبان را هم از آن خود کرد.

تایوان از سال 1957 نماینده خود را به اسکار معرفی کرده است که از این میان 2 عنوان از فیلم‌های آنگ لی در سال 1993 و 1994 موفق به نامزدی اسکار هم شدند و در نهایت فیلم «ببر خیزان، اژدهای پنهان» وی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم خارجی زبان در هفتادو سومین دوره اسکار در سال 2000 شد.

اسکار نود و سوم 25 آوریل 2021 برگزار می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها