وزیر راه و شهرسازی:

مسکن را وزارت‌ راه و شهرسازی گران نکرده است

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: گرانی مسکن ربطی به وزارت خانه ندارد اگر کسی چنین حرفی می‌زند اطلاعاتی از بازار و اقتصاد ندارد، گرانی مسکن محصول شرایط، اتفاق‌ها و تلاطمی است که در بازار رخ می‌دهد.

مسکن را وزارت‌ راه و شهرسازی گران نکرده است
کد خبر: 435866
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۱۱:۰۳:۱۶

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت بورس مسکن و اینکه راه‌اندازی این بورس چه کمکی به سامان‌دهی این بازار خواهد داشت، گفت: عرضه زمین در بورس به طور رسمی، از بورس بازی زمین به صورت غیرکارشناسی و ناپایدار جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهیم از فضای غیرقابل اعتمادی که در حال حاضر مطرح می‌شود، فاصله بگیریم و مردم محیطی را پیدا کنند که بتوانند با اطمینان خاطر در آن سرمایه‌گذاری کنند، باید شرایط آن را فراهم کنیم، بنابراین ما از طریق بورس کالا با همکاری سازمان بورس «بورس مسکن» را راه‌اندازی کردیم.

وی ادامه داد: برای شروع یک زمین را عرضه کردیم و یکی از بانک‌ها هم تا جایی که من اطلاع دارم اولین ملک خودش را عرضه کرده است.

اسلامی افزود: گام دیگری که در حال برداشتنش هستیم، توجه به ماده 14 قانون سامان‌دهی زمین و مسکن است؛ طبق این ماده قانون‌گذار به ما اجازه داده است «صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان» ایجاد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این صندوق‌ها را از طریق وزارت اقتصاد و بانک مرکزی فعال می‌کنیم تا کسانی که دوست دارند، در ساخت و ساز سرمایه‌گذاری کنند.

وی تشریح کرد: در این طرح، زمین خودمان را با نقشه، پروانه ساخت و سازنده معتبر وارد این صندوق می‌کنیم و سهامش به مردم عرضه می‌شود. اولویت بهره‌برداری از خانه‌هایی که در این زمین‌ها هستند و نوعاً مرغوبند، با صاحبان سهام خواهد بود؛ یعنی اگر افراد مایل باشند، به متراژی که طبق فرمول سرمایه‌گذاری، پول ریخته‌اند واحد می‌گیرند اما اگر مایل نباشند، می‌توانند صبر کنند تا واحده‌ها فروخته شود، آن‌وقت سود خودشان را بگیرند.

اسلامی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که با همه این تدابیر این روزها قیمت مسکن افزایش یافته و ما شاهد گرانی در این بازار هستیم، وزارت راه چه تدبیری خواهد اندیشید، گفت: گرانی مسکن ربطی به وزارت‌خانه و عرضه و تقاضا ندارد. اگر کسی چنین حرفی می‌زند، اطلاعاتی از بازار و اقتصاد ندارد، گرانی مسکن محصول شرایط، اتفاق‌ها و تلاطمی است که در بازار رخ می‌دهد و با کاهش ارزش پول ملی در ارتباط است.

وزیر راه و شهرسازی‌سازی گفت: کاری که ما در حال انجامش هستیم، این است که برای مردمی که نیازمندند اما استطاعت خرید خانه از طریق بازار را ندارند، ثبت‌نام کردیم و پروژه تخصیص مسکن را برای‌شان دنبال می‌کنیم.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها