کد خبر: 435986
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ۰۶:۰۰:۰۰
| |

سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

آیت‌الله‌ سیستانی در بزنگاه‌های مهم چاره‌کار ایران و ایرانی بوده است

سید رضا اکرمی گفت‌: آیت‌الله‌ سیستانی با اینکه مدت‌های مدیدی است تصمیم به خانه‌نشینی گرفته، از همه امور مربوط به ایران آگاهی کاملی دارد و در موارد ضروری توصیه‌های آموزنده‌ای طرح کرده و در بزنگاه‌های مهم چاره‌کار ایران و ایرانی بوده است.

آیت‌الله‌ سیستانی در بزنگاه‌های مهم چاره‌کار ایران و ایرانی بوده است
کد خبر: 435986
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره خصوصیات آیت‌الله سیستانی اظهار داشت: بعد از فوت مرحوم آیت‌الله‌العظمی خویی با آیت‌الله‌العظمی سید عبدالاعلی سبزواری آشنا شدیم که فقیهی برجسته و مفسری عالی‌مقدار بود اما متاسفانه دوران مرجعیت ایشان کوتاه بود و از دنیا رفت. بعد از آیت‌الله سبزواری مرجعیت آیت‌الله سیستانی مطرح شد که از همان زمان تا الان نکته‌های برجسته‌ای از ایشان می‌توان گفت. ایشان در قم تحصیلات حوزوی را شروع کرده و در حوزه علمیه نجف هم از شاگران برجسته مرحوم خویی به شمار می‌رفت، به طوری که مقبول حوزه برجسته و مهم علمیه نجف واقف شدند.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: نکته بعدی هم این که در مبارازت با حزب بعث و صدام و همچنین اتفاق‌هایی که بعد از سقوط دیکتاتور عراق‌ افتاد، هر آنچه آقای سیستانی انجام دادند مملو از درایت و منطق‌گرایی بود. به طوری که ایشان با سیاست‌گرایی و ثبات قدم شرایط را به نحو احسنی مدیریت کردند. همه آنهایی که حوزه نجف را اولی می‌دانند، مرجعیت آیت‌الله سیستانی را با جان و دل پذیرفتند.

او همچنین تصریح کرد:‌ آیت‌الله‌العظمی سیستانی انقلاب‌شناس، امام‌شناس و رهبرشناسی است که همیشه برای آبرو و سرافرازی جمهوری اسلامی دعا می‌کند و با اینکه مدت‌های مدیدی است تصمیم به خانه‌نشینی گرفته، از همه امور مربوط به ایران آگاهی کاملی دارد و در موارد ضروری توصیه‌های آموزنده‌ای طرح کرده و در بزنگاه‌های مهم چاره‌کار ایران و ایرانی بوده است.

وی همچنین توضیح داد: آیت‌الله سیستانی با علم بر اهمیت وحدت بین مسلمانان، همیشه نظرات منصفانه‌ای ارایه می‌کنند و به همین دلیل توانسته است به خوبی در ایجاد همصدایی بین کشورهای اسلامی تلاشی توام با تاثیرگذاری مثبت داشته باشد. همچنین نباید از یاد ببریم که در مساله داعش،‌ آیت‌الله سیستانی چه تلاش‌هایی برای نگهبانی از عتبات عالیات داشت و با وجود خسارت‌های زیان‌بار داعشی‌ها،‌ عتبات از هر گزندی در امان ماندند.

سید رضا اکرمی در پایان گفت: جهان اسلام‌ باید به طور کامل و جامع قدردان آیت‌الله سیستانی باشد و این چهره شاخص را به عنوان هدایت‌کننده بپذیرد.

چکیده گفت‌وگو با سید رضا اکرمی

-همه آنهایی که حوزه نجف را اولی می‌دانند، مرجعیت آیت‌الله سیستانی را با جان و دل پذیرفتند

-آیت‌الله‌ سیستانی انقلاب‌شناس، امام‌شناس و رهبرشناس است

-آیت‌الله‌ سیستانی در ایجاد همصدایی بین کشورهای اسلامی تلاشی توام با تاثیرگذاری مثبت داشته است

-جهان اسلام‌ باید به طور کامل و جامع قدردان آیت‌الله سیستانی باشد و به عنوان هدایت‌کننده بپذیرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها