کد خبر: 436155
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

علی بیگدلی، تحلیلگر مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انتخابات آمریکا | بی‌اخلاقی در مناظره اتفاقی نبود که برای آمریکایی‌ها بی‌‌سابقه باشد

علی بیگدلی گفت: درباره تاثیر مناظره روی رأی‌های خاکستری در انتخابات آمریکا باید گفت، این گفت‌وگوی چالشی در حدی نبود که بتواند روی رأی‌های توأم با تردید اثر بگذارد.

انتخابات آمریکا | بی‌اخلاقی در مناظره اتفاقی نبود که برای آمریکایی‌ها بی‌‌سابقه باشد
کد خبر: 436155
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جو بایدن و دونالد ترامپ در اولین مناظره انتخاباتی رویکردی تهاجمی از خود نشان دادند تا بیننده‌های این گفت‌وگوی چالشی به این نتیجه برسند که ایالات متحده در نوامبر 2020 به استقبال انتخاباتی داغ و مملو از چالش می‌رود.

علی بیگدلی، تحلیلگر مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: اولین مناظره بایدن و ترامپ در درجه اول نشان داد آمریکا دچار دوقطبی‌ای شدید و عمیق شده است. این دوقطبی از این حکایت دارد که اقلیتی ثروتمندِ صاحب صنایع با تعصبات شدید مذهبی‌ که نومحافظه‌کاران افراطی خوانده می‌شوند و از مسیحیان صهیونیست هستند، برابر اکثریتی که بیشترشان را سیاهپوستان و لاتین‌تبارها تشکیل می‌دهند قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: نکته دیگر مناظره که از آن تحت عنوان بی‌اخلاقی یاد می‌شود اتفاقی نبود که برای آمریکایی‌ها بی‌‌سابقه باشد؛ یعنی ترامپ سعی داشت با قطع کردن صحبت‌های بایدن اثر سخنانش را کم کند، این رفتار ترامپ هم به این دلیل بود که در چنته پاسخ‌هایی قانع‌کننده برای پرسش‌های رقیب نداشت. به عنوان مثال ترامپ برای مسائلی که بایدن درباره شرایط کرونایی یا شورش‌های اجتماعی مطرح کرد جواب نداشت و به همین خاطر با سیاست زورگویی به اظهارات بایدن واکنش نشان داد.

او توضیح داد: در چند ساعت گذشته خیلی‌ها این‌طور اظهارنظر کرده‌اند که مناظره برنده‌ای نداشته است، این در حالی است که در مناظره اول مرسوم است به مسائل داخلی پرداخته شود و مشخصاً بایدن در مسائل مربوط به امور داخلی در افکار عمومی کشورش از مقبولیت بیشتری نسبت به ترامپ برخوردار است.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل ادامه داد: درباره تاثیر مناظره روی رأی‌های خاکستری باید گفت، این گفت‌وگوی چالشی در حدی نبود که بتواند روی رأی‌های توأم با تردید اثر بگذارد. اما از آنجا که رأی‌های جمهوری‌خواهان در هر شرایطی ثابت است، می‌توان گفت تنفر گروهی از آمریکایی‌ها می‌تواند رخدادهای مناظره اول را به نفع جو بایدن رقم بزند.

علی بیگدلی در پایان گفت: حالا آمریکایی‌ها و مردم بسیاری از کشورهای جهان در انتظار مناظره‌های بعدی هستند و می‌توان گفت تعداد هواداران بایدن در دنیا حتماً بیشتر از کسانی است که منتظر ماندن دونالد ترامپ در کاخ سفید هستند.

چکیده گفت‌وگو با علی بیگدلی

آمریکا دچار دوقطبی‌ای شدید و عمیق شده است

ترامپ با سیاست زورگویی به اظهارات بایدن واکنش نشان داد

ترامپ با قطع کردن صحبت‌های بایدن سعی داشت اثر سخنانش را کم کند

بایدن مقبولیت بیشتری نسبت به ترامپ دارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها