اجرایی نشدن برنامه ششم توسعه موجب بروز مشکلات امروز کشور است؟ / انقلابی بودن مجلس به دور از کشمکش سیاسی معنا دارد

محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: بی‌توجهی به اهداف برنامه ششم و تحقق نیافتن موارد مهمی از این برنامه، یکی از عوامل ایجاد شرایط کنونی کشور است.

اجرایی نشدن برنامه ششم توسعه موجب بروز مشکلات امروز کشور است؟ / انقلابی بودن مجلس به دور از کشمکش سیاسی معنا دارد
کد خبر: 436167
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ۱۳:۵۶:۰۵

اعتمادآنلاین| محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در صحن علنی امروز (چهارشنبه، 9 مهرماه) مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود گفت: امروز در تحولات منطقه غرب آسیا آمریکا و متحدانش در سطح منطقه به بن‌بست سیاسی گرفتار آمده‌اند و ذخایر تفکر راهبردی آنها در برابر انقلاب اسلامی رو به پایان است.

او ادامه داد: اراده جبهه مقاومت بر آن است که منطقه را از لوث وجود نیروهای متجاوز و تروریست آمریکا پاکسازی کند و این جبهه قدرتمند امروز در جوار دیوارهای بتنی رژیم صهیونیستی صف‌آرایی کرده است.

جوکار اظهار کرد: در شرایطی که دانشمند به وحشت افتاده است و احساس ضعف شدیدی در درون خود می‌کند جلوه دیگری را از دشمنی‌های بی حد آمریکا در مقابله با ملت ایران و تهدید کشورمان به فعال سازی مکانیسم ماشه و گسترش بیشتر تحریم‌ها دیدیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه تهدیدهای آمریکا به عزم و اراده ملت بزرگ ایران خللی وارد نمی‌کند، تصریح کرد: آرزوهای آمریکا در تسلیم این ملت برآورده نمی‌شود و این بار هم با مقاومت فعال ملت، افول سیاسی آمریکا را به رخ سردمداران مستکبر خواهیم کشید.

او گفت: مطمئناً مجلس انقلابی اجازه نخواهد داد که آمریکایی‌ها هر بار با چنین تهدیدها و ترفندهایی، جنجال سیاسی علیه کشور ایجاد کنند و موجب التهاب و تشویق شوند.

نماینده یزد و اشکذر در مجلس یازدهم هشدار داد: در صورت ادامه چنین فرآیندی مجلس باید در خصوص عاقبت برجام نافرجام تصمیم قاطع بگیرد که در این صورت برای طرف‌های غربی قطعاً پشیمانی خواهد آورد.

جوکار خطاب به نمایندگان مجلس بیان کرد: در شرایط فعلی کشور که متاسفانه مردم درگیرودار رفع نیازهای اولیه زندگی خود و زیر بار فشارهای اقتصادی ایام سختی را می‌گذرانند، مگر می‌شود پشت چنین تریبونی حاضر شویم و از این دردها سخن نگوییم؟

او اظهار کرد: هرچند ممکن است عده‌ای از مسئولان آزرده خاطر شوند، اما کافی است همین افراد از حلقه‌های پیشینه‌ای که خود را در آن محبوس کرده‌اند، از پشت میزها به میان مردم بیایند تا ببینند، مردم با لحنی به مراتب تندتر مطالباتشان را فریاد می‌زنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: خواسته اصلی ملت از مجلس انقلابی پیگیری مطالبات مردم و اقدامات قانونمند و نظارت دقیق در جهت رفع مشکلات اقتصادی است، زیرا مردمی و انقلابی بودن مجلس نه در گفتار که در عمل مدبرانه و به دور از کشمکش‌های بی اساس سیاسی معنا پیدا می‌کند.

جوکار تصریح کرد: مسائل مشکل سازی مانند اوضاع معیشت و بی ثباتی در بازار به ویژه در اقلام ضروری و مایحتاج زندگی مردم، عدم امنیت در بازار کار و سرمایه، افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها و رشد افسار گسیخته تورم و بروز معضلات اجتماعی حاصل از آنها که کاملاً در جامعه نمود پیدا کرده است، باعث شده که امید و انگیزه مردم آسیب ببیند.

او افزود: عملاً شاهد بلاتکلیف بودن مردم و کارآفرینان در برنامه ریزی برای اقدام های سرمایه گذاری و اشتغال هستیم. نمونه بارز این بی ثباتی‌ها و ناامنی در سرمایه گذاری در وضعیت بورس قابل مشاهده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: از سویی با شعار حمایت از بورس مردم را تشویق به سرمایه‌گذاری در آن کرده‌اند و از سوی دیگر با سوء تدبیر و وعده های عجیب مانند گشایش اقتصادی، سرمایه و اعتماد مردم را به باد می دهند.

جوکار ادامه داد: کاهش ارزش پول ملی و افزایش بی سابقه قیمت ارز سکه و طلا و تاثیرات واضح آن بر کاهش قدرت خرید و به تبعش کوچک‌تر شدن سفره مردم، سند روشنی برای عدم برنامه‌ریزی دقیق در عرصه اقتصاد است.

او بیان کرد: اینکه مردم ببینند برخی صاحب منصبان مطلع شدن از رخدادها را به صبح جمعه و حل بحران ها را به شنبه و بهبود شرایط اقتصادی را به دوشنبه موکول می‌کنند دردشان را دو چندان می‌کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: آنچه باید به عنوان مسئله مهم مدنظر قرار گیرد این است که برخلاف برخی اظهارنظرها عامل این مشکلات در کشور بیشتر از موضوعاتی مانند تحریم و فشار خارجی باشد، سوء تدبیر و فقدان برنامه‌ریزی‌های واقع‌بینانه و عمل موثر نداشتن است.

جوکار بیان کرد: بی توجهی به اهداف برنامه ششم و تحقق نیافتن موارد مهمی از این برنامه، یکی از عوامل ایجاد شرایط کنونی کشور است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها