«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ظرف یک دقیقه چه اتفاقی در شبکه جهانی اینترنت رخ می‌دهد؟ + اینفوگرافی

آمارها از فعالیت سرسام‌آور شبکه مجازی در سال 2020 به ویژه در دوره قرنطینه و شیوع ویروس کرونا حکایت دارند.

ظرف یک دقیقه چه اتفاقی در شبکه جهانی اینترنت رخ می‌دهد؟ + اینفوگرافی
کد خبر: 436194
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آمارها از فعالیت سرسام‌آور شبکه مجازی در سال 2020 به ویژه در دوره قرنطینه و شیوع ویروس کرونا حکایت دارند.

به گزارش اعتمادآنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی «visualcapitalist» با انتشار آماری خبر داد، حدود چهار و نیم میلیارد نفر روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند و در هر دقیقه شمار زیادی از عملیات بارگذاری، پخش ویدئو، ذخیره، ارسال محموله و... از طریق پلت‌فورم‌های گوناگون از جمله یوتیوب، توییتر، زوم و آمازون انجام می‌شود.

به نوشته این پایگاه اطلاع‌رسانی، در هر دقیقه 404 هزار و 444 ساعت ویدئو از ویدئوهای بارگذاری‌شده در نت‌فلیکس در شبکه اینترنت منتشر می‌شود. علاوه بر این طی همین مدت در پایگاه آمازون دستور بارگیری 6 هزار و 659 مرسوله صادر و از دیگر سو، 347 هزار و 222 پست در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود.

در همین یک دقیقه 41 میلیون و 666 هزار پیام در واتس‌اپ ارسال و 500 ساعت ویدئو در یوتیوب بارگذاری می‌شود. از طرفی ظرف یک دقیقه 2 هزار و 704 بار تیک‌تاک نصب می‌شود، 208 هزار و 333 نفر در گفت‌وگوهای ویدئویی زوم حضور پیدا می‌کنند و 319 کاربر جدید به توییتر افزوده می‌شود.

بنا بر آمار، در این یک دقیقه کاربران فیس‌بوک 150 هزار پیام ارسال می‌کنند و کاربران لینکدین نیز 69 هزار و 444 درخواست کار ارائه می‌دهند.

کاربران اینترنت در یک دقیقه بیش از یک میلیون و 388 مورد مکالمه صوتی و تصویری برقرار می‌کنند و این آمار در طول روز نیز تکرار می‌شود.

اینفوگرافی استفاده از اینترنت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها