کد خبر: 436195
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از برکناری مدیرعامل آبی پوشان پایتخت گزارش می‌دهد:

مشکل اصلی باشگاه استقلال چیست؟

هیات‌مدیره استقلال سعادتمند را از مدیرعاملی این باشگاه کنار گذاشته، اما بی‌شک همین هیات‌مدیره نقش اول مشکلات این روزهای استقلال را بازی می‌کند؛ آنها با باز گذاشتن دست سعادتمند در انجام برخی از امور، از جمله مذاکره با بازیکنان در فصل نقل و انتقالات و همچنین مذاکره با استراماچونی، زمینه را برای بروز مشکلات امروز استقلال مهیا کردند.

مشکل اصلی باشگاه استقلال چیست؟
کد خبر: 436195
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد سعادتمند با تصمیم هیات‌مدیره استقلال از ریاست این باشگاه برکنار شد تا استقلال بعد از هفت ماه دوباره بدون مدیرعامل بماند. استارت پایان همکاری سعادتمند و استقلال زمانی زده شد که او پشت فرهاد مجیدی را خالی کرد و باعث استعفای او از سرمربیگری آبی‌های تهران شد. مجیدی که توانسته بود با استقلال نایب‌قهرمان لیگ برتر شود و تا نیمه‌نهایی جام حذفی هم پیش رفته بود به خاطر رفتارهای ناشیانه سعادتمند در آخر وادار به استعفا شد.

مدیرعامل استقلال درست قبل از دربی تهران در نیمه‌نهایی جام حذفی راهی ایتالیا شد تا با استراماچونی دیدار کند. دیداری که به گفته او برای پایان دادن به مشکلات مالی این مربی ایتالیایی ترتیب داده شده بود، اما در عمل به مذاکره‌ای برای بازگشت استراماچونی به تهران تبدیل شد. فرهاد مجیدی از این رفتار سعادتمند رنجید و بعد از پیروزی در دربی و رسیدن به فینال جام حذفی از مربیگری استقلال استعفا کرد. هرچند مجیدی در فینال هم هدایت استقلال را بر عهده داشت، اما شکست در فینال پایانی تلخ برای هفت محبوب آبی‌ها بود.

هیات‌مدیره استقلال و حمایت از سعادتمند

هیات‌مدیره استقلال بعد از فینال جام حذفی عملاً دست احمد سعادتمند را باز گذاشت تا با استراماچونی مذاکره کند؛ اتفاقی غیرممکن برای سعادتمند. باشگاه استقلال درست بعد از باخت در فینال جام حذفی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از امشب رایزنی رسمی مسئولان باشگاه استقلال جهت رفع موانع گذشته و بازگشت استراماچونی با انجام مذاکرات رسمی و ارسال دعوت‌نامه برای ایشان طبق قرارداد قبلی، انجام خواهد شد تا جلوی خسارت‌های مالی هم به باشگاه استقلال گرفته شود. امیدواریم در فصل آتی بتوانیم دل هواداران را شاد کنیم.» اما تمام اعضای هیات‌مدیره استقلال می‌دانستند که بازگشت استراماچونی به ایران تقریباً ناممکن است. طبق قانون جدید فدراسیون فوتبال، تیم‌های ایرانی اجازه مذاکره و به خدمت گیری مربی و بازیکنان خارجی را نداشتند. اما سعادتمند و دوستانش در باشگاه استقلال اصرار به مذاکره با استراماچونی داشتند. در آخر هم تمام تلاش‌های آنها بی‌نتیجه ماند و استراماچونی به نیمکت استقلال نرسید.

حالا اعضای هیات‌مدیره استقلال باید به این سوال پاسخ دهند که چرا و به چه دلیل از مذاکره سعادتمند با استراماچونی حمایت و پشت فرهاد مجیدی را خالی کردند؟ چرا در روزهایی که استقلال احتیاج به آرامش داشت این تیم را به حاشیه بردند و از رفتار اشتباه سعادتمند حمایت کردند؟ چرا در روزهایی که استقلال درگیر مشکلات بود اعضای هیات‌مدیره استقلال همه چیز را خوب جلوه می‌دادند و اختلاف بین سعادتمند و مجیدی را تکذیب می‌کردند؟ حال آنکه از صحبت‌های حجت نظری عضو هیات‌مدیره استقلال هم چنین برمی‌آمد که این اختلاف وجود دارد.

حجت نظری 10 شهریورماه امسال بعد از کناره‌گیری مجیدی از مربیگری این باشگاه گفت: «قرار بر این شد که در مورد این موضوعات پس از فینال حذفی تصمیم گیری شود و تیم پیش از فینال به حاشیه نرود. قهری وجود نداشته و حضور مجیدی در تمرین تیم ارزشمند است. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که بهترین اتفاق یعنی قهرمانی جام حذفی برای تیم رخ دهد. فکر می‌کنم اختلافات آن قدری که در فضای مجازی مطرح شده بزرگ نیست و قابل حل است. ما هم سعی می‌کنیم به همه عزیزان کمک کنیم. فکر می‌کنم استقلال اکنون موقعیت خوبی دارد و امیدوارم در روزهای آینده به موفقیت برسیم.»

هیات‌مدیره استقلال؛ مشکل اصلی این باشگاه

هیات‌مدیره استقلال سعادتمند را از مدیرعاملی این باشگاه کنار گذاشته، اما بی‌شک همین هیات‌مدیره نقش اول مشکلات این روزهای استقلال را بازی می‌کند؛ آنها با باز گذاشتن دست سعادتمند در انجام برخی از امور، از جمله مذاکره با بازیکنان در فصل نقل و انتقالات و همچنین مذاکره با استراماچونی، زمینه را برای بروز مشکلات امروز استقلال مهیا کردند. هیات‌رئیسه استقلال امروز باید به این پرسش‌ها پاسخ دهد که اصولاً نقش هیات‌مدیره چیست؟ هیات‌مدیره آبی‌های تهران بر چه اساسی دست سعادتمند را در تمام امور باشگاه باز گذاشت؟ بهتر نبود اعضای هیات‌مدیره این باشگاه پیش از اینکه کار به قطع همکاری با سعادتمند بکشد، این‌قدر دست او را باز نمی‌گذاشتند تا استقلال در چنین شرایطی قرار نگیرد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها