«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| مایه خمیر هم به ابزارهای مبارزه با کرونا پیوست

دانشمندان استرالیایی اعلام کردند کیت ساخته‌شده از مایه خمیر نان می‌تواند ظرف کمتر از 15 دقیقه ابتلا به ویروس کرونا را تشخیص دهد.

ویروس کرونا| مایه خمیر هم به ابزارهای مبارزه با کرونا پیوست
کد خبر: 436241
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دانشمندان استرالیایی اعلام کردند کیت ساخته‌شده از مایه خمیر نان می‌تواند ظرف کمتر از 15 دقیقه ابتلا به ویروس کرونا را تشخیص دهد.

به گزارش اعتمادآنلاین، خبرگزاری آلمان اعلام کرد، محققان استرالیایی آخرین آزمایش‌های خود را برای تایید کارایی یک کیت تشخیص همانند کیت تشخیص بارداری برای مشخص کردن افراد مبتلا به ویروس کرونا انجام می‌دهند.

در این تحقیق که توسط شرکت فناوری‌های زیستی «شینگ تکنولوژی» استرالیا در حال انجام است قرار است چند قطره از یک محلول خاص به نمونه برداشته‌شده از داخل بینی فرد افزوده، و نتیجه آزمایش بین پنج تا 15 دقیقه بنا بر میزان ابتلای فرد مشخص شود.

به اعتقاد محققان، مایه خمیر نان دارای مولکول‌هایی است که می‌تواند ویروس را در خود محبوس کند و در عین حال استفاده از این مایه خمیر نه تنها به روند آزمایش سرعت می‌بخشد بلکه هزینه آزمایش را در زمان نیاز به انجام آزمایشات سریع و گسترده در مراکز پرخطری همچون بیمارستان‌ها، مراکز خرید و سرای سالمندان کاهش می‌دهد.

ایالت کوئینزلند استرالیا با اختصاص یک و نیم میلیون دلار استرالیا (1.07 میلیون دلار آمریکا) از این پژوهش حمایت مالی کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها