کد خبر: 436257
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۰ ۰۸:۳۰:۵۴
| |

بیمه منازل روستاییان به صورت استانی انجام می شود

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: از آنجا که برنامه‌ریزی ملی برای گسترش پوشش بیمه‌ای برای همه اماکن روستایی میسر نشد به استانداری‌ها اعلام شد که بیمه منازل روستاییان به صورت استانی انجام شود.

بیمه منازل روستاییان به صورت استانی انجام می شود
کد خبر: 436257
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۰ ۰۸:۳۰:۵۴

اعتمادآنلاین| علی قربانی روز پنجشنبه با اشاره به بیمه منازل روستاییان در سه استان لرستان، خوزستان و گلستان متاثر از سیل افزود: همه سکونتگاه های روستایی استان لرستان تا سقف 300 میلیون ریال برای هر واحد مسکونی از طریق اعتبارات دهیاری های این استان با همکاری بنیاد برکت تحت پوشش بیمه میهن قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین 165 هزار خانوار روستایی استان خوزستان از مجموع 274 هزار خانوار تا سقف 200 میلون ریال برای هر واحد مسکونی و 50 میلیون ریال برای اثاثیه منازل از طریق اعتبارات دهیاری ها با همکاری بنیاد برکت تحت پوشش بیمه میهن قرار گرفت.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها افزود: در استان گلستان نیز روستاهای بخش کوهساران شهرستان مینودشت، کل روستاهای شهرستان گالیکش، روستاهای بخش مرکزی مراوه تپه (هر روستا 10 خانوار) و دو روستا از بخش گمیشان از طریق اعتبارات دهیاری ها تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی با اشاره به اقدامات دهیاری ها در زمینه مدیریت بحران نیز گفت: پس از زلزله کرمانشاه (ازگله) به منظور اخذ اطلاعات و اقلام مورد نیاز روستاهای حادثه دیده نسبت به سازماندهی دهیاری ها و بخشداری ها مربوطه در قالب بانک اطلاعات و شبکه سازی بخشداران و دهیاران اقدام شد که آمار و اطلاعات جمع آوری شده به مبادی ذیربط مانند هلال احمر و مدیریت بحران استان های مربوطه به صورت روزانه برای بهره برداری منعکس شد.

قربانی گفت: اخذ اطلاعات اماکن و ساختمان و بناهای واقع در مسیل و حریم رودخانه ها و برآورد میزان خسارت وارد شده به زیر ساخت ها و تاسیسات عمومی مرتبط با دهیاری های آسیب دیده متاثر از سیل از دیگر اقدامات در زمینه مدیریت بحران دهیاری ها است.

وی ادامه داد: ابلاغ معافیت پرداخت عوارض صدور پروانه در روستاهای سیل زده و ارائه پیشنهاد به منظور تسریع در صدور پروانه ساختمان روستایی به صورت رایگان در روستاهای آسیب دیده از سیل و تهیه و ابلاغ طرح های دهیاران داوطلب امداد (مدد) و هر دهیاری یک همراهی (هدیه) به منظوراستفاده از ظرفیت دهیاران برای کمک به مناطق سیل زده و بازسازی نوسازی آنها از دیگر اقدامات در زمینه مدیریت بحران در روستا است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها