کد خبر: 436273
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۰ ۰۹:۱۱:۲۲
| |

معاون تربیت و آموزش ارتش خبر داد:

تهاتر آموزشی در ارتش ایران با 5 کشور دیگر

امیرسرتیپ دوم علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: درخواست‌های زیادی برای آموزش از کشورهای دیگر داریم که در حال حاضر از 5 کشور در ایران در سطح کارشناسی ارشد دانشجو داریم و این تهاتر آموزش را انجام می دهیم.

تهاتر آموزشی در ارتش ایران با 5 کشور دیگر
کد خبر: 436273
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۰ ۰۹:۱۱:۲۲

اعتمادآنلاین| امیرسرتیپ دوم علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت افزود: تا زمانی که ارتشی وارد جنگ نشود آموزه‌های آن در قالب تئوری و تمرین‌ها و رزمایش‌هایی انجام می شود و زمانی که وارد جنگ شود به اصطلاح از حالت گلخونه ای خارج می شود و تجربه‌ها و آموزهای خود را در صحن رزم به کار می گیرد.

وی ادامه داد: اول جنگ با توجه به این که این دانش در اختیار ارتش بود بنابراین متولی کار آموزش حوزه دفاع شد و کار بزرگی که انجام شد گره خوردن بخش آموزش‌ها و دانش‌ها با مردمی بود که از لحاظ انگیزش بسیار بالا بودند اما از لحاظ دانش ورود به عرصه را نداشتند.

معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: بنابراین ارتش به این عرصه ورود پیدا کرد و توانست عزیزان ما در سپاه، ناجا و حتی نیروی مردمی را شروع به آموزش دادن کرد و آنها را به بدنه دفاع مقدس وصل کرد تا این فرایند را که امروز ما با افتخار از آن یاد می کنیم که ذره‌ای از خاک وطن را به دشمن ندادیم. این نتیجه مطلوب آموزشی است که در ابتدا به نفرات برای ورد به عرصه داده شد.

سرتیپ شیخ افزود: با تکمیل این فرایند آموزش به مرور زمان آموزهای امروزی ما است که در عرصه‌ دنیا و بین المللی در آموزش‌های نظامی حرف برای گفتن داریم چرا که آموخته هایی داریم که بعد از 40 سال آن را تبدیل به دانش و کتاب و به مدل‌های آموزشی مختلف و از همه مهمتر نظام تربیتی که برای تربیت یک رزمنده چه فرایندی باید سپری شود.فرایند مطمئنی که بتواند ما را به هدف برساند.

وی تاکید کرد: امروز دارای نظام تربیتی و آموزشی مستقلی هستیم که کشورهای دیگر به دنبال این هستند که آموزه های ما را از جنگ و دفاع یاد بگیرند و در حوزه خود به کار بگیرند بنابراین درخواست‌های زیادی برای آموزش کشورهای دیگر داریم.

معاون تربیت و آموزش ارتش با بیان این که در حال حاضر از 5 کشور در ایران در سطح کارشناسی ارشد دانشجو داریم و این تهاتر آموزش را انجام می دهیم گفت: آموزش از ابتدای دفاع مقدس تا الان یک پوست اندازی بزرگی انجام داده و توانسته در حوزه های مختلف مستقل شود.

نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «اقتدار40» و با شعار محوری «ما قوی هستیم» به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس، از 2 تا 11 مهر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها