کد خبر: 436289
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۱ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اینستاگرام به منظور ارائه خدمات پیام‌رسانی بهتر با مسنجر ادغام می‌شود

فیس‌بوک اعلام کرد که این شرکت قصد دارد برنامه‌های اینستاگرام و مسنجر را با هم ادغام کند و از ویژگی‌های خوب برنامه مسنجر استفاده کند تا پیام‌رسانی از طریق اینستاگرام آسان‌تر گردد.

اینستاگرام به منظور ارائه خدمات پیام‌رسانی بهتر با مسنجر ادغام می‌شود
کد خبر: 436289
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۱ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- اینستاگرام اکنون با کمک مسنجر (Messenger) خدمات میان‌برنامه‌ای مثل تماس و ارسال پیام را ارائه کرده است. طرح ادغام این 2 سرویس اولین بار از سوی شرکت مادر یعنی فیس‌بوک در اوایل سال 2019 اعلام شد و حالا در اواسط آگوست 2020 این طرح به صورت آزمایشی انجام می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از Digital Trends، این امر بدین معناست که کاربران اینستاگرام و مسنجر می‌توانند پیام‌های خصوصی، عکس‌ها و فیلم‌های خود را مستقیماً با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند و این کار را بدون آنکه وارد برنامه‌ای شوند یا از آن خارج شوند و یا برنامه جدیدی نصب کنند، انجام دهند.

این تغییر در حال حاضر در اینستاگرام و مسنجر در تعدادی از کشورهای جهان صورت پذیرفته و به زودی برای تمام کشورها اعمال می‌شود. اینستاگرام، این غول شبکه‌های اجتماعی، همچنین در آینده نزدیک قصد دارد تا خدمات پیام‌رسانی یکی دیگر از برنامه‌های خود؛ یعنی واتس‌اپ را نیز ادغام کرده و گزینه رمزگذاری امن را به هر سه این برنامه‌ها اضافه کند.

اینستاگرام

فیس‌بوک در پستی با اعلام این به‌روز رسانی جدید نوشت: «مردم اکنون بیش از هر زمان دیگری در فضای خصوصی شبکه‌های اجتماعی در حال برقراری ارتباط با هم هستند. امروزه بیش از یک میلیارد نفر از مسنجر برای اشتراک‌گذاری مطالب، معاشرت و ابراز احساسات خود به خانواده و دوستانشان استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل است که ما در حال ادغام اینستاگرام و مسنجر هستیم تا برخی از ویژگی‌های خوب مسنجر را به اینستاگرام بیاوریم. با این کار شما بدون توجه به استفاده از برنامه‌ای خاص برای پیام‌رسانی، می‌توانید به راحتی از خدمات پیام‌رسان‌ها استفاده کنید. نیازی به نصب برنامه جدید نیست و فقط کاربران باید به برنامه ادغام شده عادت کنند. ما انتظار داریم که پس از گذشت مدتی همه به صورت خودکار از این برنامه جدید استفاده کنند.»

فیس‌بوک ویژگی‌های نوینی را برای ترغیب مردم به تغییرات جدید ارائه کرده که یکی از آنها دسترسی به استیکرهای سلفی (selfie stickers) است و روش جدیدی برای تماشای ویدئوهای دوستان در خلال صحبت با آنان از طریق تماس است. حالت ناپدید (vanish mode) که به تازگی ارائه شده نیز به شما این امکان را می‌دهد که پیام‌ها بعد از آنکه دیده شدند، به طور خودکار ناپدید شود.

فیسبوک

فیس‌بوک در توضیح این مساله که چرا تصمیم به ادغام این سرویس‌ها گرفته اعلام کرد که تحقیقات نشان داده که از هر پنج نفری که در آمریکا از برنامه‌های پیام‌رسان‌ استفاده می‌کنند، چهار نفر از آنان می‌گویند که اختصاص دادن وقت بیشتر برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده خود در این برنامه‌ها برای آنان مهم است. همچنین یافته‌ها نشان داده که یک نفر از سه نفر اذعان داشته‌اند که به یاد نمی‌آورند که باید پیام‌های خود را در کدام برنامه پیدا کنند. فیس‌بوک اضافه کرد که ویژگی جدید این قابلیت را برای شما فراهم می‌آورد که بدون آنکه فکر کنید در کدام پیام‌رسان با دوستان خود صحبت می‌کنید، به راحتی با خانواده و دوستانتان در تماس باشید.

سال گذشته وقتی که طرح ادغام برای اولین بار مطرح شد، منتقدان اظهار داشتند که فیس‌بوک از این شیوه استفاده می‌کند تا جلوی قطع تماس‌هایی را که مشکل امنیتی دارند بگیرد؛ اما زاکربرگ همیشه اذعان کرده که ادغام برنامه‌ها تنها برای بهبود تجربه کلی کاربر و افزایش حفظ حریم خصوصی آنهاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها