کد خبر: 436311
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۰ ۱۱:۳۶:۳۹
| |

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

منافع، امنیت و اقتدار ملی برای انتخابات سال آینده در میان است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: انتخابات سال آینده نباید در کشور، دولت، مجلس و ... تاثیر منفی بگذارد و باید تلاش کرد که انتخابات به بهترین شکل و با عظمت در کشور برگزار شود.

منافع، امنیت و اقتدار ملی برای انتخابات سال آینده در میان است
کد خبر: 436311
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۰ ۱۱:۳۶:۳۹

اعتمادآنلاین| آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی که با حضور محمدباقر نوبخت برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر کشور در شرایط حساسی به سر می برد. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر زیادی بر کشور ما نخواهد گذاشت چراکه هر کس رئیس جمهور آمریکا شود قصدی جز دشمنی ندارد و هر کس به نوعی این دشمنی را پیش می برد.

وی با بیان اینکه انقلاب سبب ایجاد عزت و شرف شده، افزود: علیرغم اینکه تحریم ها و دشمنی های آمریکا و حوادث منطقه ای علیه جریان مقاومت هرکدام به نوعی برای ما تبعاتی به همراه دارد، اما نباید در این شرایط حساس تسلیم شویم چراکه این تسلیم شدن در شأن امام و رهبری و ملت ایران نیست و باید مردانه در عرصه های مختلف، جهاد و مبارزه کنیم که در مرحله نخست نیاز است در این راه آرامش خود را حفظ کنیم و با قدرت در برابر تمام سختی ها بایستیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: انتخابات سال آینده نباید در کشور، دولت، مجلس و ... تاثیر منفی بگذارد و باید تلاش کرد که انتخابات به بهترین شکل و با عظمت در کشور برگزار شود، همه ملت ایران باید قاطع و مصمم در این انتخابات شرکت داشته باشند. در این انتخابات پای منافع، امنیت و اقتدار ملی در میان است و فرقی نمی کند چه کسی در این انتخابات، انتخاب شود.

دری نجف آبادی در خصوص بودجه کشور نیز تصریح کرد: موضوع بودجه 99 نیز تمام خواهد شد، اما برای سال 1400 باید به گونه ای عمل شود که شاهد مشکلات سال گذشته در خصوص بودجه نباشیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تولید ملی، اضافه کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اولویت اصلی در کشور باید کمک به تولید ملی باشد چراکه همین تولید ناخالص ملی حیات ملت ایران را تضمین خواهد کرد. اعتبارات کشور باید در جهت رشد تولید ناخالص ملی هزینه شود، فرصت ها نباید زمینه سوءاستفاده برای سودجویان باشد.

امام جمعه اراک بیان کرد: منافع ملی باید در برابر منافع قدرت دنبال شود همچنین باید تلاش کرد که سهم خوبی در بازار جهانی کسب کنیم و نباید اجازه داد تحریم ها در این مسیر مانع حرکت شوند.

دری نجف آبادی با اشاره به ظرفیت های خوب استان مرکزی گفت: استان از ظرفیت های خوبی در تمامی حوزه ها برخوردار است که در این خصوص می طلبد سهم اعتبارات استان مورد توجه ویژه قرار گیرد تا مسئولان استانی نیز احساس بی عدالتی در این خصوص را نداشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بودجه موجود پاسخگوی تمامی پروژه ها به صورت همزمان نیست در نتیجه باید پروژه های استان اولویت بندی شوند و اولویت با پروژه های زودبازده و ضروری باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر رشد و توسعه علمی استان افزود: در سنوات گذشته استان در خصوص حوزه های علمیه فقیر بود، اما در حال حاضر تعداد مدارس حوزه علمیه در استان خوب است و باید در سطح کلان به اندازه دانشگاه ها به حوزه های علمیه نیز توجه شود.

دری نجف آبادی در خصوص هپکو، ادامه داد: هر ساله منابع زیادی به هپکو تزریق می شود اما هنوز هپکو به روال قبل برنگشته چراکه روند واگذاری هپکو غلط بوده، هپکو کیسه برای غارتگری نیست. واگذاری ها باید از پایه اصلاح شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها