حمایت 56 مقام سابق امنیتی جمهوریخواه از جو بایدن

خبرگزاری رویترز گزارش داد: 56 نفر دیگر از مقامات سابق امنیتی جمهوریخواه آمریکا حمایت خود را از نامزدی جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 اعلام کردند.

حمایت 56 مقام سابق امنیتی جمهوریخواه از جو بایدن
کد خبر: 436342
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۰ ۱۳:۴۷:۱۸

اعتمادآنلاین| رویترز در گزارش امروز پنجشنبه خود نوشت این گروه از مقامات به چندین سازمان جمهوریخواه مخالف انتخاب دوباره دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات پیش رو ملحق شده اند.

گروه مذکور موسوم به «مقامات جمهوریخواه سابق امنیت ملیِ حامی بایدن» آگوست (مرداد) گذشته با 70 عضو تشکیل شد و با ملحق شدن این گروه جدید اعضای آن به حدود 130 نفر می رسد. این عده که به گفته افراد مطلع از فعالیت آن، شامل هفت نفر هستند که در دولت ترامپ خدمت کرده اند، علنا با رئیس جمهوری جمهوریخواه آمریکا قطع رابطه کرده اند.

برخی دیگر از مقامات پیشین امنیت ملی که عضو این گروه هستند در دولت های رونالد ریگان و بوش پدر و بوش پسر خدمت می کردند.

رویترز نوشت: 56 مقامی که به تازگی بایدن را تایید کرده اند شامل افرادی چون «ِرِگ براور دستیار سابق مدیر اف بی آی، لری فایفر رئیس سابق کارکنان سیا و آلدِن مونسون معاون سابق امنیت ملی آمریکا است.

فرد مطلع از فعالیت این گروه به رویترز گفت: این گروه آگهی های تبلیغاتی در روزنامه ها را از روز پنجشنبه در چند ایالت تاثیرگذار شروع می کنند که به تصمیم گیری در انتخابات سوم نوامبر (13 آبان) کمک می کند. ایالت های تاثیرگذار در آمریکا شامل ویسکانسین، فلوریدا، آریزونا، کارولینای شمالی و تگزاس می شود.

در این آگهی ها، ترامپ متهم می شود که لیاقت ریاست جمهوری ندارد و نتوانسته واکنش آمریکا به همه گیری کرونا را مدیریت کند. این ویروس تاکنون جان بیش از 200 هزار نفر را در سراسر آمریکا گرفته و باعث رکود اقتصادی شدید شده است.

این گروه همچنین یک آگهی تلویزیونی را در جریان پخش برنامه فاکس اند فرندز که گفته می شود ترامپ آن را تماشا می کند، پخش خواهند کرد که در آن ترامپ متهم می شود که امنیت آمریکایی را کاهش داده است؛ موضوعی که به خاطر بی توجهی او به حقایق و انتقادش از مقام های امنیتی و متحدان آمریکا است.

الیزابت نیومن عضو سابق وزارت امنیت ملی آمریکا در دولت ترامپ که آگوست گذشته به گروه حامی بایدن ملحق شد گفت ناتوانی ترامپ در محکوم کردن نژادپرستان سفید پوست در اولین مناظره انتخاباتی، این باور را که او باید درانتخابات نوامبر شکست بخورد، تقویت کرد.

این گروه از جمهوریخواهان در کل مخالف رویکرد ترامپ در آزرده خاطر کردن متحدان آمریکا و نقش او در اداره امور در داخل کشور از جمله مبارزه با ویروس کرونا و مقابله با اعتراضات سراسری علیه بی عدالتی و خشونت پلیس علیه سفیدپوستان هستند.

انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در این کشور خواهد بود که قرار است در سوم ماه نوامبر 2020 برابر با 13 آبان 1399 برگزار شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها