دومین واکسن کرونای روسیه ثبت شد

در حالی که واکسیناسیون با واکسن نخست روسیه برای کرونا در این کشور آغاز شده است، واکسن دوم کرونا نیز در روسیه ثبت شد.

دومین واکسن کرونای روسیه ثبت شد
کد خبر: 436354
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۰ ۱۴:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| به گزارش خبرگزاری ریانووستی، واکسن دوم کرونا در روسیه را مرکز ویروس شناسی و بیوتکنولوژیک وکتور در نووسیبیرسک ساخته است و انستیتو فدرال ثبت مالکیت صنایع روسیه، روز پنجشنبه آن را ثبت رسمی کرد.

واکسن دوم کرونا «اپی واک کرونا» نام گرفته است و شرکت سازنده آن می گوید که بر اساس عوامل مصنوعی پپتیدی ساخته شده است و می تواند در بدن مصونیت دربرابر ویروس کووید-19 ایجاد کند.

آنا پوپووا رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه موسوم به روس پاترب نادزور (نهاد دست اندر کار مبارزه با بیماریهای عفونی در روسیه) روز گذشته از پایان مراحل آزمایش بالینی واکسن دوم کرونا خبر داده بود.

الکساندر ریژکوف رئیس بخش بیماریهای عفونی مسری از حیوانات مرکز وکتور گفته است که واکسن اپی واک کرونا مصونیت مادام العمر نمی دهد و حداقل شش ماه فرد واکسینه شده را در برابر کووید-19 مصون می کند.

وزارت بهداشت روسیه از یک هفته پیش کار ثبت واکسن جدید کرونا را آغاز کرده بود.

انتظار می رود این واکسن بر روی 5 هزار نفر دارای سنین مختلف آزمایش شود.

واکسن نخست کرونا در روسیه به نام واکسن اسپوتنیک و پس از تزریق آزمایشی آن بر روی گروه هایی از داوطلبان، روز 21 مرداد در روسیه به ثبت رسید.

این واکسن در سه مرحله آزمایش شد و در مرحله سوم ان که اوایل مهر ماه به پایان رسید، 3 هزار داوطلب در مسکو شرکت کردند.

این واکسن توسط موسسه تحقیقاتی گمالیا و وزارت دفاع روسیه تولید شده است و برای واکسیناسیون مردم روسیه در همه مناطق این کشور توزیع شده است.

براساس آخرین گزارش ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه طی 24 ساعت گذشته شمار مبتلایان به کرونا با شناسایی هشت هزار و 945 مورد جدید به یک میلیون و 185 هزار و 231 نفر و آمار جانباختگان ناشی از این بیماری با افزایش 169 نفر دیگر به 20 هزار و 891 تن رسیده است که همچنان روند صعودی را نشان می‌دهد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها