کد خبر: 436472
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۱ ۱۱:۵۰:۰۰
| |

قالیباف در آرزوی نوشتن برنامه هفتم توسعه؟ / رئیس مجلس: برنامه ششم بیشتر آرزونویسی بدون توجه به ظرفیت‌ها بوده است

رئیس مجلس گفت: برنامه ششم واقعا عملیاتی نوشته نشده است و بیشتر آرزونویسی بدون توجه به ظرفیت‌ها بوده است. برنامه هفتم باید عملیاتی باشد.

قالیباف در آرزوی نوشتن برنامه هفتم توسعه؟ / رئیس مجلس: برنامه ششم بیشتر آرزونویسی بدون توجه به ظرفیت‌ها بوده است
کد خبر: 436472
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۱ ۱۱:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس مجلس با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه را در سه سطح عملیاتی خواهیم نوشت نه براساس آرزوها و آمالها گفت: به دلیل سوءمدیریت سیاست‌های ما تبدیل به تهدید می شوند.


محمدباقرقالیباف در جلسه بررسی نظام مسائل استان مازندران با طرح این سوال اظهار کرد: چرا نمی‌توانیم استان را اداره کنیم؟ ما منابع داریم، آنچه ما را به اینجا رسانده برنامه نداشتن است و سوءمدیریت دلیل بی‌برنامگی‌هاست.

وی افزود: همه فرصت‌های ما دارند به تهدید تبدیل می‌شوند. گردشگری که فرصت استان مازندران است با سوءمدیریت به تهدید تبدیل شده است.

رئیس مجلس ادامه داد: وظیفه اجرایی برعهده دولت است. ما در مجلس باید ریل‌گذاری کنیم، زمینه‌های قانونی پیشرفت را فراهم کنیم و بعد بایستیم و بر اجرای درست آنها نظارت کنیم.

وی با بیان ابنکه آب داریم ولی مردم تشنه هستند و مشکل کشاورزی داریم گفت: سوءمدیریت‌ها فقط باعث سوختن فرصت‌ها نمی‌شود بلکه فرصت‌ها را به تهدید تبدیل می‌کند.

رئیس مجلس تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه را در سه سطح عملیاتی خواهیم نوشت نه براساس آمال و آرزوها.

وی گفت: برنامه ششم واقعا عملیاتی نوشته نشده است و بیشتر آرزونویسی بدون توجه به ظرفیت‌ها بوده است. برنامه هفتم باید عملیاتی باشد.

وی افزود: باید ماموریت‌ها و برنامه‌هایمان را در سه سطح تقسیم کنیم: سطوح ملی، منطقه‌ای و محلی. باید برای هر سه سطح احکام دقیق ومشخص بنویسیم. این احکام باید ناظر به مشکلات میدانی محلی در سطح استان و شهرستان ولی ناظر به رویکردهای ملی باشد.

وی گفت: زنجیره عوامل پیشران در سطح شهر، استان و منطقه را باید یکجا ببینیم تا پیشرفت اتفاق بیفتد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها