کد خبر: 436527
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۱ ۱۵:۴۳:۱۰
| |

مسکو از دخالت طرف‌های ثالث در قره‌باغ ابراز نگرانی کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ضمن ابراز نگرانی درخصوص برنامه‌های آمریکا جهت تقویت نیروی نظامی در شرق مدیترانه، به طرف‌های ثالث درخصوص تشدید تنش در درگیری‌های قره‌باغ هشدار داد.

مسکو از دخالت طرف‌های ثالث در قره‌باغ ابراز نگرانی کرد
کد خبر: 436527
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۱ ۱۵:۴۳:۱۰

اعتمادآنلاین| «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درخصوص طرح‌های ضد روسی و افزایش حضور نظامی آمریکا در شرق دریای مدیترانه ابراز نگرانی کرد.

زاخارووا عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «بابت طرح‌های واشنگتن برای تقویت نیروهای نظامی در شرق مدیترانه نگران هستیم، زیرا این طرح‌ها به روشنی ماهیت ضد روسی داشته و منعکس کننده سیاست تهاجمی ایالات متحده و در تقابل با صلح و ثبات در منطقه است».

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در اولین روز از سفر خود به یونان، با «نیکوس دندیاس» همتای یونانی خود دیدار کرده و بر لزوم حل اختلافات در شرق دریای مدیترانه تأکید کردند.

پامپئو در این سفر توافقی برای افزایش همکاری‌های واشنگتن و آتن امضا کرده و از پایگاه نیروهای آمریکایی در جزیره «کرت» بازدید کرد.

زاخارووا روز پنجشنبه همچنین درخصوص درگیری‌های اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: «ما هرگونه اظهارنظر و اقدام از طرف ثالث را که موجب افزایش تنش و بی‌ثباتی اوضاع در جنوب قفقاز شود، غیرسازنده و غیرمسئولانه می‌دانیم و ممکن است عواقب پیش‌بینی‌ نشده‌ای داشته باشند».

وی با تأکید بر اینکه «خون و خونریزی باید متوقف شود» گفت، هیچ جایگزینی برای راه حل مسالمت‌آمیز جهت خاتمه دادن به درگیری‌های قره باغ وجود ندارد.

دور جدید درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد یکشنبه آغاز شد.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها