کد خبر: 436576
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ ۰۸:۳۵:۴۷
| |

آلبوم «گات‌ها» منتشر شد

«گات‌ها» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده در بازار فروش محصولات موسیقایی است که طی روزهای اخیر با هنرمندی محمدعلی نجف‌پور در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

آلبوم «گات‌ها» منتشر شد
کد خبر: 436576
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ ۰۸:۳۵:۴۷

اعتمادآنلاین| آلبوم «گات‌ها» تازه‌ترین اثر محمد علی نجف پور آهنگساز و نوازنده موسیقی مشتمل بر هفت سروده کوتاه به زبان موسیقی منتشر شد.

«گات اول تا چهارم: ریشه‌های معلق»، «گات پنجم تا هشتم: از مزامیر تا سحر»، «گات نهم تا شانزدهم: برای رنگ ها»، «گات هفدهم: سحرِ بلندِ شب» قطعات مختلف این آلبوم موسیقی را تشکیل می‌دهند.

محمد علی نجف پور آهنگساز، نوازنده تار، بم تار، زنگ‌ها، کوبه‌ای و سازهای الکتریک، بهزاد محسنی نوازنده کمانچه و آلتو، سوگل خجسته نوازنده نی، مرضیه نجف پور نوازنده پیانو، ماتیاس اولوتی نوازنده ویولنسل گروه نوازندگان آلبوم «گات‌ها» را تشکیل می‌دهند که ضبط آن در شهرهای تهران و بوداپست مجارستان انجام گرفته است.

محمدعلی نجف پور که طی سال‌های اخیر آلبوم‌های «شب چراغ»، «دای کاتو» و «سوی بی‌سو» را منتشر کرده، در توضیح این آلبوم نوشته است:

«گات‌ها مجموعه‌ای از 17 سروده کوتاه به زبان موسیقی است که برای آنسامبل های مختلف نگاشته شده است. بیشتر قطعات این مجموعه برای اجرایی به همراه دوست عزیز و نقاش گرانقدر علی نوروزی آهنگسازی شد و نگارش طرح اصلی آن را به پاییز سال 2010 در ارمنستان بر می‌گردد.

گات‌ها شامل قطعاتی کوتاه و گوناگون است که در بافتی ضخیم و چند صدایی آهنگسازی شده است، لایه‌های مستقل و متشکل از زهی‌ها و بادی‌ها، سازهای ایرانی و… که در نقطه‌های با یکدیگر برخورد می‌کنند. در عین حال کوتاه بودنی قطعه‌ها به دلیل نیایش گونه برگرفنه از سروده‌های زرتشت و تاثیر گرفتن از رنگ و نقاشی است.»

آلبوم «گات‌ها» با شماره مجوز 1796-1399 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره واسپاری کتابخانه ملی ایران 28927 منتشر شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها