وزارت خارجه چین برای ترامپ آرزوی سلامتی کرد

وزارت امور خارجه چین برای رئیس جمهور و بانوی اول آمریکا که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، آرزوی سلامتی و بهبودی هرچه سریع‌تر کرد.

وزارت خارجه چین برای ترامپ آرزوی سلامتی کرد
کد خبر: 436639
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ ۱۰:۱۹:۰۶

اعتمادآنلاین| به نقل از پایگاه خبری هیل، این پیام توسط هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در توییتر منتشر شد و نخستین بیانیه رسمی پکن از روز جمعه که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد خودش و همسرش ملانیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، محسوب می‌شود.

پکن با این پیام به جمع دیگر کشورهای جهان پیوست که برای ترامپ و همسرش آرزوی سلامتی و بهبودی کامل کرده‌اند.

اما این بیانیه پکن مغایر با گزارشات رسانه‌های دولتی چینی بود که پیش‌تر ابتلای ترامپ و ملانیا به ویروس کرونا را به سخره گرفته بودند و تاکید داشتند که ترامپ و همسرش بهای قمار او بر سر دست‌کم گرفتن کووید-19 را پرداخت کرده‌اند.

ترامپ چین را مقصر شیوع پاندمی کرونا دانسته چرا که نخستین مورد از ابتلا به این ویروس اواخر سال 2019 میلادی در شهر ووهان چین مشاهده شد. تاکید ترامپ بر مسئول بودن چین و لزوم محاکمه آن به وخیم‌تر شدن روابط میان واشنگتن و پکن دامن زد و ترامپ روابط آمریکا با سازمان بهداشت جهانی را قطع و این سازمان را به "جانبداری" از چین متهم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا به خاطر مقصر دانستن چین به عنوان تلاشی برای منحرف کردن توجهات از نحوه مدیریت ویروس کرونا در آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است؛ جایی که اکنون ترامپ و همسرش نیز به جمع 7.2 میلیون تنی که در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، پیوستند.

براساس آمار "مرکز منابع ویروس کرونا" دانشگاه جانز هاپکینز، بیش از 207 هزار تن در آمریکا بر اثر ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست دادند. از زمان شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا، بیش از 2.8 میلیون تن این بیماری را شکست داده و سلامتی خود را بازیافتند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها