مدیر‌عاملی استقلال یک جایگاه موقت است

صندلی اتاق مدیر‌عامل استقلال حکم یک جایگاه موقت را پیدا کرده که برخی افراد دقیقاً طبق همان قاعده بازی معروف «موزیک و صندلی» چند صباحی روی آن روزگار سپری می‌کنند و می‌روند.

مدیر‌عاملی استقلال یک جایگاه موقت است
کد خبر: 436670
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ ۱۲:۰۱:۴۰

اعتمادآنلاین| هیئت مدیره باشگاه استقلال سرانجام به این نتیجه رسید که حضور احمد سعادتمند تحت عنوان مدیرعامل نمی‌تواند کمکی به این تیم بکند و تصمیم به برکناری او گرفت. حکم عزل مدیرعامل قبلی روز چهارشنبه به صورت رسمی اعلام شد و عصر پنج‌شنبه نیز احمد مددی تحت عنوان سرپرست جدید مدیرعاملی باشگاه استقلال کار خود را آغاز کرد. چهره‌ای که توسط خود سعادتمند به استقلال آمد و پیش از این به عنوان معاون ورزشی باشگاه انجام وظیفه می‌کرد. اتفاقاً حدود دو هفته قبل بود که میان همین مدیر جدید و علی کریمی اختلاف نظر‌هایی هم به وجود آمد و...!


اینکه مددی چند روز سمت فوق را در اختیار خواهد داشت و چه اقداماتی صورت می‌دهد؟ مسئله‌ای است که گذر زمان جوابش را می‌دهد و در نهایت تاریخ پیرامون عملکرد (و همچنین کارایی هیئت مدیره کنونی باشگاه) قضاوت می‌کند ولی نکته فوق العاده مهم اینجاست که با تحولات آخر هفته گذشته، شرایط مدیریتی در استقلال و آمار عزل و نصب‌های مدیران عامل این باشگاه طی کمتر از یک سال گذشته به معنای واقعی کلمه چیزی شبیه فاجعه شده است و در چنین وضعیتی کاملاً بدیهی است که به خاطر انتخابات نادرست و عدم ثبات مدیریتی، حاشیه به تمام ارکان تیم نفوذ پیدا می‌کند.


زمستان پرمدیر!


کناره‌گیری استراماچونی از سرمربیگری استقلال و جنجال‌های بسیار وسیعی که به تبع آن رخ داد، باعث شد تا امیرحسین فتحی مدیر‌عامل اسبق آبی‌پوشان در دی‌ماه سال گذشته استعفا بدهد، چون با توجه به جو فوق العاده بدی که میان هواداران علیه او به راه افتاده بود، حتی اگر مرد ایتالیایی حاضر به بازگشت می‌شد (که نشد) باز هم عملاً مدیریت او میان استقلالی‌ها دیگر پذیرفتنی نبود. مدیرعامل در دی‌ماه کنار رفت و برای مقطعی اسماعیل خلیل زاده علاوه بر ریاست هیئت مدیره، وظایف مدیر‌عاملی را نیز به صورت موقت بر عهده گرفت. دقیقاً در همان مقطع بود که خلیل زاده توانست فرهاد مجیدی را برای پذیرفتن سمت سرمربیگری استقلال راضی کند. رئیس هیئت مدیره آبی‌ها اصرار داشت خودش مدیرعامل نباشد و در آن مقطع علی فتح‌ا... زاده مجدداً به عنوان مدیرعامل برگزیده شد ولی مشکلات مالی قابل ملاحظه استقلال و البته بیمار شدن حاجی موجب شد تا دوران مدیرعاملی او این بار بر خلاف سنوات گذشته، فوق العاده کوتاه‌مدت شود و حتی به یک ماه هم نرسد.


عیدی


در اولین روز‌های سال جدید احمد سعادتمند که سابقه حضور در هیئت مدیره استقلال را داشت، به عنوان مدیرعامل استقلال برگزیده و جانشین علی فتح‌ا... زاده شد؛ اتفاقی که در تعطیلات نوروز رخ داد و برخی از مدیران وزارت ورزش از آن به عنوان عیدی این وزارتخانه به هواداران استقلال بابت رتق و فتق سریع امور مربوط به این باشگاه یاد کردند! مدیری که از همان ابتدای امر کاملاً مشخص بود با فرهاد مجیدی رابطه گرمی ندارد. البته سعادتمند مرتب می‌خواست در رسانه‌ها این مسئله را القا کند که اصلاً چنین چیزی نیست و مدیرعامل با سرمربی خیلی هم گرم هستند ولی اوایل شهریورماه امسال کاملاً مشخص شد که سطح روابط آن‌ها چگونه است! مجیدی از استقلال جدا شد و بلافاصله پس از کناره‌گیری او این شایعه مطرح شد که اگر تیم در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی نگیرد، این بار نوبت رفتن خود مدیرعامل است.


چهارمین مدیر


برکناری سعادتمند دقیقاً از ساعاتی پس از ناکامی استقلال مقابل پاختاکور کلید خورد و چهارشنبه به صورت رسمی اعلام شد. فردای آن روز نیز حکم سرپرستی مدیریت برای احمد مددی زدند تا استقلال طی 10 ماه گذشته چهارمین مدیرعامل قطعی یا موقت خود را تجربه کند؛ اتفاقی که حتی طی دوران آماتور بودن فوتبال ایران نیز حداقل در مورد استقلال رخ نداده بود! در واقع می‌توان گفت از دی‌ماه پارسال تا امروز هر کس مدیرعامل آبی‌ها شده، به صورت متوسط فقط دو و نیم ماه بر مسند خودش باقی مانده است و همین مسئله نشان می‌دهد تعداد قابل ملاحظه‌ای از افراد انتخاب شده، از همان ابتدای کار اصلاً نباید می‌آمدند!


گویی صندلی اتاق مدیر‌عامل استقلال حکم یک جایگاه موقت را پیدا کرده که برخی افراد دقیقاً طبق همان قاعده بازی معروف «موزیک و صندلی» چند صباحی روی آن روزگار سپری می‌کنند و می‌روند. این وسط دود ماجرا هم البته چشم هواداران را می‌آزارد و بس.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها