کد خبر: 436837
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۳ ۱۰:۲۵:۰۰
| |

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اگر بخواهیم سلطانی به وجود نیاید، باید راه‌های رانت و نفوذ را ببندیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه‌های مبارزه با فساد این است که با افرادی که به دنبال رانت و فساد هستند، از ابتدا به شدت برخورد شود، به این ترتیب که اگر راه‌های رانت و نفوذ را ببندیم و بتوانیم در راه مبارزه با فساد حرکت کنیم، قطعا سلطانی به وجود نمی‌آید.

اگر بخواهیم سلطانی به وجود نیاید، باید راه‌های رانت و نفوذ را ببندیم
کد خبر: 436837
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۳ ۱۰:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اخیرا نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در واکنش به افزایش قیمت سکه در توئیتر نوشت: افزایش عجیب قیمت سکه نشان می‌دهد سلاطین جدیدی وارد میدان شده‌اند؛ سلطان سکه و آنهایی که بازار را با میل خود بالا می برند منتظر عواقب اعمال خود باشند.

ولی اسماعیلی در انتهای این توئیت به ورود مجلس برای مقابله با فساد اشاره کرده و گفته در کنار قوه‌ قضائیه، مجلس هم پیگیر این همه نابه‌سامانی خواهد بود.

در همین رابطه «صمد‌الله محمدی»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر برخورد با فساد به صورت ریشه‌ای، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در حقیقت اگر به صورت ریشه‌ای با فساد برخورد نشود، همیشه با این سلاطین روبرو خواهیم بود لذا در بحث مبارزه با فساد و اصلاح ساختار اقتصادی باید به صورت ریشه‌ای عمل کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در حقیقت مجلس به دنبال این است که از طریق برنامه‌ها و طرح‌هایی که دارد کمک کند تا یک اقتصاد سالم و پایداری، حاکم شود. یکی از راه‌های مبارزه با فساد این است که با افرادی که به دنبال رانت و فساد هستند، از ابتدا به شدت برخورد شود، به این ترتیب که اگر راه‌های رانت و نفوذ را ببندیم و بتوانیم در راه مبارزه با فساد حرکت کنیم، قطعا سلطانی به وجود نمی‌آید اما اگر راه فساد باز باشد، سلطان هم پیدا می‌شود.

محمدی در پاسخ به اینکه مجلس چه برنامه‌هایی برای مبارزه با فساد اقتصادی دارد؟ تصریح کرد: ممکن است کمیته‌های تخصصی برنامه‌ها و طرح‌هایی در خصوص مبارزه با فساد در دستور کار داشته باشند که در زمان مناسب، آن را با سایر اعضا در میان بگذارند. بنابراین موضوع مبارزه با فساد در کمیته‌های تخصصی پیگیری می‌شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه کمیسیون اقتصادی چه برنامه‌ و طرحی برای مبارزه با فساد دارد؟ خاطرنشان کرد: اطلاعی در این مورد ندارم.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها