گاردین:

آخرین آسیب دیده دوران ترامپ خود او است

سال جاری یکی از عجیب ترین و در عین حال غیر قابل پیش بینی ترین سال‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اذهان باقی خواهد ماند. رئیس جمهور که چندی پیش با محاکمه استیضاح روبرو شد اکنون به علت ابتلا به یک بیماری مهلک زمین گیر شده است. حالا سورپرایز اکتبر می تواند چیزی متفاوت از آنچه تصور می‌شد، باشد.

آخرین آسیب دیده دوران ترامپ خود او است
کد خبر: 436934
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۳ ۱۴:۵۶:۵۶

اعتمادآنلاین| اندرو گاتورپ در گاردین نوشت: سال جاری یکی از عجیب ترین و در عین حال غیر قابل پیش بینی ترین سال‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اذهان باقی خواهد ماند. رئیس جمهور که چندی پیش با محاکمه استیضاح روبرو شد اکنون به علت ابتلا به یک بیماری مهلک زمین گیر شده است. حالا سورپرایز اکتبر می تواند چیزی متفاوت از آنچه تصور می‌شد، باشد.

روز گذشته اعلام شد که آزمایش دونالد ترامپ برای ویروس کرونا مثبت بوده است. شاید این موضوع شگفتانه اکتبر نباشد، اما با توجه به اصرار رئیس جمهور در نادیده گرفتن حتی اساسی ترین اقدامات احتیاطی علیه ویروس، موضوع اهمیتی دو چندان می‌یابد. اکنون ابتلای ترامپ به کرونا نه تنها بر رقابت بین او و جو بایدن، بلکه بر ثبات و امنیت کشور در هفته‌های آینده تاثیر خواهد گذاشت.


تأثیر این کارزار به روند بیماری رئیس جمهور و دیگر افراد مبتلا بستگی دارد. بایدن و مایک پنس معاون رئیس جمهور امروز جواب آزمایش‌شان منفی بود، اما این بدان معنی نیست که آنها قطعا مبتلا نیستند. خود ترامپ نیز گفته می‌شود که از جمعه شب فقط علائم خفیفی داشته اما حالا در مرکز پزشکی ملی والتر رید بستری شده و تحت درمان دارویی است. ترامپ در بیمارستان ممکن است به سرعت بهبود یابد یا ممکن است به شدت بیمار‌تر شود. علائم خطرناک بیماری معمولاً بعد از یک هفته ایجاد می‌شوند و ما هنوز نمی‌دانیم که ترامپ دقیقا چه زمانی آلوده شده است.


اگر ترامپ به شدت بیمار شود، شرایط آمریکا به شدت پیچیده می‌شود. از زمانی که تدی روزولت در سال 1912 مورد اصابت گلوله قرار گرفت، سابقه نداشته که کاندیدی با یک بیماری سخت پای به عرصه انتخابات بگذارد. ترامپ هر چقدر بیمار شود، احتمالاً اصرار به ماندن در انتخابات خواهد داشت.


چه بیماری ترامپ تشدید شود یا نه، بعید به نظر می‌رسد وضعیت انتخابات تغییری کند. ترامپ احتمالا تلاش می‌کند تا به گونه‌ای وانمود کند که کرونا آنقدرها هم شدید نیست، اما ویروس کرونا موضوعی انتزاعی نیست که آمریکایی‌ها فقط از طریق رسانه‌ها در مورد آن اطلاعات کسب کنند.


اگر ترامپ به شدت بیمار شود، می‌توان انتظار داشت که صداهایی از سمت راست‌گرایان به نفع به تأخیر افتادن یا حتی لغو انتخابات بلند شود. تأخیر در برگزاری انتخابات نیاز به تأیید کنگره دارد بنابراین تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد. بسیاری از رسانه‌های راستگرای در حال ترویج نظریه توطئه درباره رای‌گیری از طریق پست الکترونیکی هستند و در نتیجه بخش بزرگی از کشور آماده است تا در صورت شکست ترامپ نتیجه را نپذیرد. اگر رئیس جمهور برای مدتی نتواند تبلیغات انتخاباتی انجام دهد، بهانه دیگری خواهد داشت تا از طرفداران خود بخواهد صحت انتخابات را زیر سوال ببرند.


خطرات پیش‌روی این کشور فقط انتخاباتی نیست. رئیس جمهور مسئولیت‌های سنگین و قدرت عالی دارد. ترامپ در صورت انتخاب مجدد ممکن است دستوراتی خطرناک بدهد. او فرمانده یک زرادخانه هسته‌ای در خارج از کشور و یک دستگاه سرکوبگر است که به نظر می‌رسد از سرکوب معترضان در داخل کشور لذت می‌برد.


بیماران مبتلا به ویروس کرونا تحت تاثیر ویروس تمرکز خود را از دست می‌دهند. ترامپ خودشیفته‌تر از آن است که به تاثیر بیماری بر خودش اعتراف کند بنابراین انتظار می‌رود تمام قدرت در دستان او باقی بماند، حتی ممکن است این اتفاق منجر به بی ثباتی شود. با این شرایط به نظر می‌رسد سورپرایز اصلی اکتبر هنوز انتظار ما را می‌کشد و ما نمی‌دانیم که آیا رئیس جمهور شرایط مناسبی برای پاسخگویی به آن خواهد داشت یا خیر.


بی دقتی‌ای که ترامپ را واداشت تا کشور را در این شرایط قرار دهد، فقط جلوه دیگری از بی احتیاطی است که وی با آن خو گرفته است. او صدمات غیرقابل محاسبه‌ای به کشور وارد کرده و ما نباید این مسئله را فراموش کنیم فقط به این دلیل که آخرین آسیب دیده دوران ترامپ خود شخص او است. آمریکا و نه فقط رئیس جمهور به شدت به بهبود احتیاج دارد. به همین دلیل، ما باید برای رییس جمهور آرزوی بهبودی سریع، یک شکست بزرگ در انتخابات و یک بازنشستگی طولانی داشته باشیم. فقط در این صورت است که بهبودی واقعی آغاز می‌شود.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها