کد خبر: 436973
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۳ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

علی‌اف: به شرط عقب‌نشینی ارمنستان آماده آتش‌بس هستیم

رئیس جمهوری آذربایجان بر گفت‌وگو برای حل بحران جاری در منطقه قره‌باغ تاکید کرد و گفت: به شرط عقب‌نشینی ارمنستان آماده آتش‌بس هستیم.

علی‌اف: به شرط عقب‌نشینی ارمنستان آماده آتش‌بس هستیم
کد خبر: 436973
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۳ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس جمهوری آذربایجان بر گفتگو برای حل بحران جاری در منطقه قره باغ تاکید کرد و گفت: به شرط عقب نشینی ارمنستان آماده آتش بس هستیم.


الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان امروز در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه گفت: ما موضعی هجومی داریم و هدفمان بازپس گیری اراضی خودمان است.

وی تصریح کرد: آماده آتش بس به شرط عقب‌نشینی ارمنستان هستیم.

رپایه گزارش العربیه، الهام علی اف وجود عناصر مزدور در کنار ارتش آذربایجان در جنگ با ارمنستان را تکذیب کرد و گفت که کشوری به نام "ناگورنو قره باغ" ر به رسمیت نمی‌شناسد.

الهام علی اف ارمنستان را متهم به کرد که بدنبال راه حل نیست و افزود: ارمنستان برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت تمایل نداشته است. ما طرحی را برای راه حل ارایه کردیم و ارمنستان پاسخ مثبت به آن نداد.

رئیس جمهور آذربایجان گفت: تن دادن به قطعنامه‌های شورای امنیت رکن رسیدن به راه حل است.

وی ارمنستان را متهم کرد که در گلوله باران خود بیش از پنج هزار خانه را ویران کرده است و افزود: نیروهای ارمنی باید از اراضی ما خارج شوند و اگر جامعه بین المللی در اجرای مصوبات خود ناتوان باشد، ما خودمان آن را انجام خواهیم داد.

الهام علی اف تصریح کرد: راه حل بحران با ارمنستان باید از طریق گفتگو باشد.

وی در عین حال با رئیس جمهور ارمنستان را فردی ناآشنا به مسائل جهانی دانست و گفت: رئیس جمهور ارمنستان به اوضاع ژئوپلوتیک آشنا نیست.

رئیس جمهور آذربایجان درباره برخی خبرها مبنی بر اعزام مزدوران سوری از سوی دولت ترکیه به جمهوری آذربایجان برای جنگیدن در کنار ارتش این کشور با ارمنستان گفت: ما خواهان دلایل و شواهد درخصوص آوردن مزدوران از سوریه از طریق ترکیه شده ایم.

وی افزود: چنین اتهامی قابل قبول نیست.

الهام علی اف گفت: اراضی ما اشغال شده است و تلاش برای بازپس گیری آنها را ادامه خواهیم داد.. جنگی نیابتی در اراضی ما در جریان نیست.

به گفته وی، یک میلیون شهروند جمهوری آذربایجان خواهان بازگشت به مناطق خودشان هستند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها