کد خبر: 437002
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آمازون آمار کسانی را که در این شرکت به کرونا مبتلا شده‌اند فاش کرد

شرکت آمازون در پی ابتلای تعداد زیادی از کارکنان خود به ویروس کرونا تصمیم گرفت به طور رسمی آماری از میزان مبتلایان به بیماری کووید-19 را اعلام کند. این شرکت طی گزارشی عملکرد شرکت و تعداد مبتلایان را به دولت اطلاع داد.

آمازون آمار کسانی را که در این شرکت به کرونا مبتلا شده‌اند فاش کرد
کد خبر: 437002
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- آمازون اولین مورد از فردی را که در این شرکت به کووید-19 مبتلا شده بود تایید کرد. این شخص در ماه مارس 2020 هنگامی که این همه‌گیری تازه در آمریکا آغاز شده بود در انبار شرکت آمازون کار می‌کرد و جواب آزمایش کرونای او مثبت شد. از آن زمان تاکنون کارگران زیادی به کووید-19 مبتلا شده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «Digital Trends»، این غول تجارت الکترونیکی روز پنجشنبه اعلام کرد پس از تجزیه و تحلیل دقیق داده‌هایی که از یک میلیون و 372 هزار نفر در شرکت آمازون و تمام افرادی که در سوپرمارکت‌های مواد غذایی کار می‌کنند جمع‌آوری شد، آزمایش کرونای 19 هزار و 816 نفر از این کارکنان (به استثنای پیک‌ها) مثبت اعلام شده است.

آمازون

این شرکت برای شفافیت بیشتر درباره چگونگی تاثیر همه‌گیری بر نیروی کار و پس از انتقاداتی که از نحوه مدیریت اوضاع شد، تصمیم گرفت نموداری از میزان مبتلایان به کووید-19 در میان کارکنان خود را به همراه روش‌شناسی و منابع داده‌ها به دولت ارائه کند.

در این داده‌ها مینه‌سوتا با 31.7 مورد کووید در هر هزار کارگر بدترین وضعیت را داشت. فلوریدا در رتبه دوم قرار گرفت و به ازای هر هزار کارگر 24.9 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. کمترین نرخ مبتلایان در شرکت آمازون در ایالت واشینگتن بود که به ازای هر هزار نفر از کارکنان آنجا 5.8 نفر و در اورگان 5.9 کارگر به بیماری کووید-19 دچار شده بودند.

آمازون گفت داده‌های این شرکت دلالت می‌کند که میزان ابتلا در بین کارگران آنها در مقایسه با آماری که دانشگاه جانز هاپکینز در همان بازه زمانی اعلام کرده 42 درصد کمتر از حد انتظار بوده است. در این گزارش آمده که اگر نرخ شیوع ویروس با جمعیت کارکنان مطابقت پیدا می‌کرد، ممکن بود در مجموع 33 هزار و 952 نفر به ویروس کرونا مبتلا شوند.

شرکت آمازون در پاسخ به سوالی که از سوی دیجیتال ترندز درباره آمار مرگ‌ومیر کارگران این شرکت پرسیده شد گفت: «هیچ اطلاعات اضافی‌‌ای غیر از آنچه در گزارش خود اعلام کرده‌ایم منتشر نخواهیم کرد.»

آمازون

در اوایل شیوع ویروس کرونا نارضایتی زیادی از سوی کارگران شرکت آمازون ابراز می‌شد که در پی آن دست به شکایت از شرکت زدند و گفتند که اقدامات محافظتی کافی برای جلوگیری از شیوع کرونا انجام نمی‌شود. آمازون این هفته اعلام کرد که از کارگران به طور منظم و صرف نظر از اینکه علائمی داشته باشند یا خیر آزمایش کرونا گرفته می‌شود.

آمازون توضیح داد که اگر آزمایش کرونای شخصی مثبت اعلام شود، لزوماً به این معنا نیست که در شرکت به این بیماری مبتلا شده و ممکن است در مواردی خارج از فضای کار به این ویروس مبتلا شده باشند. آمازون اقدامات محافظتی و بهداشتی را از اوایل سال جاری آغاز کرد، اما به دنبال اعتراض کارگران در مورد ناکافی بودن این اقدامات یکی از مدیران آمازون اعتراف کرد که ممکن است در مواردی تمام و کمال عمل نکرده باشند. این فروشگاه آنلاین در حال حاضر با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و در تلاش است تا اوضاع را بهبود بخشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها