کد خبر: 437094
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از انتخاب مربی آبی‌پوشان پایتخت:

چه کسی هدایت استقلال را به عهده می‌گیرد؟ / آیا محمود فکری سرمربی آبی‌ها می‌شود؟

استقلال این روزها درگیر حواشی بسیاری است؛ از ماجرای بازیکنان در قطر گرفته تا انتخاب سرمربی جدید. هرچند هیات‌مدیره استقلال می‌کوشد تا هرچه زودتر تکلیف نیمکت استقلال را روشن کند، اما هنوز به یک گزینه قطعی نرسیده است.

چه کسی هدایت استقلال را به عهده می‌گیرد؟ / آیا محمود فکری سرمربی آبی‌ها می‌شود؟
کد خبر: 437094
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| استقلال این روزها درگیر حواشی بسیاری است؛ از ماجرای بازیکنان در قطر گرفته تا انتخاب سرمربی جدید. هرچند هیات‌مدیره استقلال می‌کوشد تا هرچه زودتر تکلیف نیمکت استقلال را روشن کند، اما هنوز به یک گزینه قطعی نرسیده است. هواداران این باشگاه هم وزیر ورزش را دلیل اصلی تیره‌روزی‌های استقلال می‌دانند و با تجمع مقابل ساختمان باشگاه و مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنند توجه مدیران کشور را به آنچه برنامه‌ریزی هدفمند وزارتخانه برای تضعیف استقلال می‌نامند جلب کنند.

استقلال

گزینه‌های خارجی استقلال

روزی که احمد سعادتمند مدیریت استقلال را بر عهده گرفت قول‌های زیادی به هواداران این باشگاه داد، قول‌هایی که هیچ‌کدام تحقق پیدا نکرد. گرچه او قول داد از کادر فنی آن زمان استقلال حمایت می‌کند، اما در عمل این اتفاق رخ نداد و در آخر هم رفتارهای اشتباه سعادتمند باعث جدایی فرهاد مجیدی از استقلال شد. درست زمانی که استقلال برای قهرمانی در جام حذفی می‌جنگید، احمد سعادتمند با سفر به ایتالیا و مذاکره با استراماچونی تیم را به حاشیه برد. اصرار سعادتمند بر مذاکره با استراماچونی هم جام حذفی را از استقلال گرفت هم لیگ قهرمانان آسیا را. بعد از استراماچونی، سعادتمند به دنبال مذاکره با الکس نوری رفت. مذاکرات با این مربی ایرانی-آلمانی انجام شد اما مبلغ درخواستی الکس نوری اجازه نداد توافقی بین 2 طرف حاصل شود.

استراماچونی

مذاکره با مربیان داخلی

حالا احمد سعادتمند رفته و احمد مددی جانشین او در تیم استقلال شده است. هیات‌مدیره استقلال هم در صدد مذاکره با مربیان داخلی برآمده و می‌کوشد تا هرچه زودتر مربی استقلال را معرفی کند. محمود فکری، امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام، مهدی رحمتی و فرهاد مجیدی مهم‌ترین گزینه‌های استقلال هستند. البته مددی امروز اعلام کرد که مهدی رحمتی جزو گزینه‌های استقلال نیست و برای او در تیم شهر خودرو آرزوی موفقیت کرد. امیر قلعه‌نویی هم که با گل‌گهر سیرجان قرارداد دارد و مدیران این تیم نیز اجازه ندادند او دوباره به استقلال بازگردد.

قلعه نویی

قلعه‌نویی در پستی اینستاگرامی برای استقلال آرزوی موفقیت کرد و نوشت: «هیچ دروغ، کنایه و البته دشمنی آشکاری از سوی متولیان نمی‌تواند آن دو ستاره را از پیراهن آبی بردارد؛ اما برای رسیدن به ستاره‌های بعدی باید به ریشه‌ها بازگشت. امروز که در جای دیگری مسئولیت دارم و پس از گذشت همه این سال‌ها و تجربه مربیگری در شهرها و تیم‌های مختلف به این نتیجه رسیده‌ام که هیچ چیز اندازه اتحاد و یکدلی مداوم باعث موفقیت نمی‌شود. گذشته پرافتخار سفره‌ای برای تقسیم غنائم نیست که چنددستگی به وجود بیاورد و حال را خراب کند. حال خوب یکدستگی و یکپارچگی می‌خواهد، هر سکانداری آمد همگی پشت او بایستید و اختلافات را کنار بگذارید. آن وقت هیچ دستی نمی‌تواند بازی را خراب کند. هر جمعی که بدخواه بیشتری دارد باید شانه‌های به هم نزدیک‌تری داشته باشد. تکرار می‌کنم این حرف‌ها را تنها به عنوان عضوی از یک خانواده بزرگ مطرح می‌کنم که برای پیراهنش جنگیده‌ام و در سال پیش‌ رو تعهدی مهم به تیم خوب گل‌گهر و مردم سیرجان دارم.»

قلعه نویی

فرهاد مجیدی هم که به خاطر مشکلی که با سعادتمند پیدا کرده بود استعفا کرد حالا دوباره یکی از گزینه‌های هدایت استقلال است. او البته شرط‌هایی هم برای مدیران استقلال گذاشته که مهم‌ترین آنها بستن قرارداد سه‌ساله است. البته طبق شنیده‌ها، فرهاد مجیدی دیگر مثل گذشته گزینه اصلی آبی‌ها نیست.

فرهاد مجیدی و جواد نکونام

نکونام دیگر گزینه آبی‌های تهران است. البته سعید آذری مدیرعامل فولاد خوزستان هم اعلام کرده جواد نکونام با فولاد قرارداد دارد و به هیچ وجه رضایت‌نامه این مربی برای استقلال صادر نمی‌شود.. اتفاقی که باعث شد تا دایره انتخاب مدیران استقلال تنگ تر شود و حالا به گفته برخی افراد نزدیک به باشگاه، محمود فکری محتمل ترین فرد برای رسیدن به نیمکت استقلال است. فکری که با نساجی مازندران نتایج خوبی در لیگ نوزدهم کسب کرد، امیدوار است بتواند رضایت مدیران نساجی را برای جدایی جلب کند. اتفاقی که چندان دور از ذهن نیست. مدیران این باشگاه رابطه خوبی با باشگاه استقلال دارند و به احتمال خیلی زیاد آبی های تهرانی می توانند با پرداخت یک مبلغ ناچیز، محمود فکری را به تهران بیاورند. البته این انتقال هنوز قطعی نشده است.

هرچند شب گذشته برخی از رسانه ها اعلام کردند که فکری با استقلال به توافق رسیده است، اما در عمل گویا این اتفاق رخ نداده و محمود فکری صبح امروز در تمرین نساجی شرکت کرده اما تیم را تمرین نداده است. طبق ادعای برخی رسانه ها قرار است امروز جلسه‌ای بین رضا حدادیان مالک و علی امیری مدیرعامل باشگاه نساجی و محمود فکری برگزار شود تا در خصوص حضور فکری در استقلال تصمیم‌گیری نهایی به عمل آید.

محمود فکری

از طرفی دیگر احمد مددی، سرپرست جدید استقلال هنوز نتوانسته رضایت مدیران نساجی را جلب کند. البته با توجه به رابطه خوب مدیران نساجی با استقلال، گرفتن رضایت فکری چندان دور از ذهن نیست. تنها کاری که مددی باید انجام دهد این است که مبلغ درخواستی مدیران نساجی را پرداخت کند تا محمود فکری دوباره به استقلال بیاید. محمود فکری با نساجی مازندران نتایج خوبی در لیگ نوزدهم کسب کرد و حالا امیدوار به موفقیت با استقلال است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها