هشدار شورای نگهبان به مجلس: برای ما وظیفه تعیین کنید، رد می‌کنیم

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان از مخالفت این شورا با تحمیل وظیفه جدید خبر داد و گفت که پیغام دادیم شورای نگهبان وظیفه‎ای درباره انتخابات شوراها ندارد و اگر بخواهند وظیفه‎ای بر ما تحمیل کنند قطعاً آن را رد خواهیم کرد.

هشدار شورای نگهبان به مجلس: برای ما وظیفه تعیین کنید، رد می‌کنیم
کد خبر: 437197
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ ۰۶:۳۰:۳۲

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس این روزها سه طرح انتخاباتی در دستور کار دارند. اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای شهر و روستا. در طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها ترکیب هیأت نظارت بر انتخابات که در انحصار مجلس بوده تغییر می‌کند و قرار است نمایندگانی از شورای نگهبان و قوه قضاییه هم به جمع نمایندگان مجلس اضافه شوند.


عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان از مخالفت شورای نگهبان با تحمیل وظیفه جدید به این شورا خبر داد و گفت: « ما پیغام دادیم که شورای نگهبان وظیفه‎ای در این جهت ندارد و اگر بخواهند وظیفه‎ای بر ما تحمیل کنند قطعاً آن را رد خواهیم کرد. آن را برخلاف قانون اساسی می‎دانیم. شورای نگهبان وظیفه‎ای در انتخابات شوراها ندارد. اشکالات انتخاباتی شوراها را قانون عادی می‎تواند حل کند.»


البته بر اساس آخرین توضیحات محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گویا نمایندگان شورای نگهبان به معرفی یک حقوقدان از سوی شورای نگهبان تغییر یافته است.

منبع: روزنامه ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها