سرمربی پرسپولیس:

چند ماهی است که باشگاه معاون حقوقی ندارد/ دفاعیه خوب داشته باشیم، عیسی بخشیده می‌شود

سرمربی پرسپولیس گفت: چند ماهی است که معاون حقوقی نداریم. برای باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس بد است که معاون حقوقی نداشته باشد. من برای اتفاقی که برای عیسی با چند وکیل صحبت کردم و گفتند که اگر دفاعیه خوبی صورت گیرد، عیسی بخشیده می‌شود.

چند ماهی است که باشگاه معاون حقوقی ندارد/ دفاعیه خوب داشته باشیم، عیسی بخشیده می‌شود
کد خبر: 437209
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ ۰۷:۲۵:۲۲

اعتمادآنلاین| سرمربی پرسپولیس در برنامه فوتبال برتر درباره حضور در قطر برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا که منتهی به صعود سرخ‌پوشان به فینال این رقابت‌ها شد، اظهار کرد: در ابتدای حضورمان در قطر توی ذوقمان خورد و شرایط سختی را تحمل کردیم.

برگ برنده ما روحیه و هم‌بستگی‌مان بود که بازیکنان قدیمی هم به ما کمک کردند. در اولین بازی‌مان در قعر جدول رده‌بندی بودیم و باید حتما دو بازی اول‌مان را می‌بردیم. در بازی با التعاون نقطه عطف ما بود و حامد لک توانست با چند واکنش به ما کمک کند که برنده شویم. در بازی بعدی مقابل التعاون راحت‌تر بودیم و همانطور که گفته بودم بازی به بازی بهتر شدیم. بازیکنان باور داشتند که در هر بازی می‌توانند برنده شوند و این نهادینه شد. ما وقت داشتیم که روی این مسائل کار کنیم و حتی می‌توانستیم روزی دو آنالیز انجام دهیم.

او افزود: شرایط سختی برای بازیکنان و کادر فنی بود و به طور کل مشغول کار بودیم. 6 امتیاز نخست به ما کمک کرد که به صدر جدول رده‌بندی برسیم. سرگروه شدن به ما اعتماد به نفس زیادی داد. به بازی با الدحیل رسیدیم که یک موقعیت هم به روی دروازه ما نیاوردند ولی باختیم. تلفیقی که بین بازیکنان جدید و قدیم ایجاد شد کمک بسیار زیادی به ما کرد. اولین آیتمی که برای جذب بازیکن در نظر گرفته بودیم این بود که او دلش بخواهد به پرسپولیس بیاید.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: ما مقابل الدحیل با پنالتی‌ای که داور می‌توانست نگیرد باختیم. در بازی آخر، بازی مرگ و زندگی بود و باید برنده می‌شدیم. الشارجه در دو بازی قبلی 10 گل زده بود و ما را ترس برداشته بود. ما طبق قانون باید مساوی میکردیم که صعود می‌کردیم و من قاطی کرده بودم که چه کار کنم اما به یک باره به من اعلام کردند که باید برنده شویم که باعث خوشحالی ما شد. بازیکنان ما در این دیدار فقط به دنبال گل‌زنی بودند و شبیه به جنگ برای ما بود.

یحیی گل‌محمدی درباره تقابل با السد در مرحله یک هشتم نهایی گفت: من قلبا دوست داشتم با النصر بازی کنیم اما وقتی با النصر بازی کردیم متوجه شدم که النصر از السد قوی‌تر بوده است. با این حال السد میزبان بود و هزینه زیادی کرده بودند. هزینه یک بازیکن آن‌ها 12 میلیون دلار بود که مقابل بودجه ما که شاید سالی 2 میلیون دلار باشد، خیلی زیاد بود. خیلی‌ها امید داشتند که السد در این رقابت‌ها قهرمان شوند. یک چیزی خوبی که در این بازی به آن رسیدیم، دفاع تیمی خوبی بود که در تیم ما به وجود آمد.

او در ادامه درباره ضربات پنالتی مقابل النصر توضیح داد: ما فرصتی برای تمرین پنالتی نداشتیم. بازیکنان انقدر خسته بودند که فقط دو روز ریکاوری کردند. بازیکنان خیلی غیرت به خرج دادند. آنقدر در این بازی انرژی گذاشته بودند که بعد از بازی نمی‌توانستند راه بروند و به زمین می‌خوردند. اتفاقی که رخ داد، اتفاق خیلی خوبی برای پرسپولیس بود و فکر نمی‌کنم از یادها برود. ما فقط برای پنالتی گفته بودیم گوشه و محکم بزنید. جا دارد که از آقای عسگری تشکر کنم که بازی‌های مایکون در گالاتاسرای را دیده بود که دو تا پنالتی به سمت راست دروازه‌بان زده بود و به ما گفت. ما هم به حامد گفتیم و او به آن جهت پرید و توپ را گرفت.

سرمربی پرسپولیس درباره محرومیت آل‌کثیر پیش از دیدار مقابل النصر بیان کرد: ما 10، 15 دقیقه قبل از جلسه تیم برای بازی با النصر متوجه شدیم که عیسی نمی‌تواند بازی کند. بعد از این که از جلسه خارج شدم خود عیسی پیش من آمد و از من پرسید که آیا می‌توانم بازی کنم که گفتم نه نمی‌توانی. عیسی در بازی‌ها با انگشتان شکسته بازی کرد و پای او در پایان رقابت‌ها به شدت باد کرده بود. از مادر عیسی بابت تربیت چنین فرزندی تشکر می‌کنم. بازیکنان ما پس از محرومیت عیسی مات مانده بودند ولی ما از این اتفاق استفاده کردیم و برای بازیکنان انگیزه ایجاد کردیم.

گل‌محمدی افزود: بعد از بازی اتفاق عجیبی در ایران رخ داد و به نظرم وطن فروش بودند که می‌آیند و در باشگاه‌ها هم پست می‌گیرند. آن‌ها حرف‌های نامربوطی راجع به پرسپولیس زدند و خواستند برای ما سنگ بیندازند. پرسپولیس آنقدر بزرگ است که خدا از آن حمایت می‌کند. خدا را شکر در آخر توانستیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسیم. ما احساس می‌کردیم به جنگ رفتیم و پیروز برگشتیم. حتی استقلالی‌ها به من پیام می‌دادند و از صعودهای ما خوشحال بودند. به خاطر نامردی‌هایی که رخ داد، بحث ملی شد.

او ادامه داد: من از بزرگ‌های تیم تشکر می‌کنم که جو تیم را بسیار خوب ساخته بودند فردی مثل سید جلال نظم و انضباط به تیم داده بودند و حتی بازیکنان فقط در هتل بودند و بیرون نمی‌رفتند. ما از امکانات هتل برای ریکاوری استفاده می‌کردیم و برای مثال یخ در وان می‌ریختیم تا ریکاوری کنیم.

گل‌محمدی درباره عملکرد و آینده حامد لک در پرسپولیس گفت: حامد یک پرسپولیسی به تمام معناست و از سال 91 که با هم در صبا بودیم، فقط می‌گفت پرسپولیس. تمام تمرکز حامد به روی تمرینات است. البته این موضوع در مورد رادو هم صدق می‌کند. دو توپی که حامد مقابل التعاون گرفت، روحیه خوبی به او داد. کار حامد تازه شروع شده و مهم این است که روند خوبش را ادامه دهد. او باید از نظر زندگی شخصی و خصوصی و تمرینات تمرکز داشته باشد. او می‌تواند دروازه‌بان تیم‌ملی باشد. من تغییرات مثبتی در حامد دیدم. او اوایل که با من صحبت می‌کرد به من گفت که شخصیت جدیدی پیدا کرده و دیگر حامد قبلی نیست. او در حال حاضر تمرکزش روی تمرین است، کتاب می‌خواند و دیگر حواشی گذشته را ندارد.

او در ادامه درباره صحبت‌های شجاع خلیل‌زاده مبنی بر جدایی از پرسپولیس اظهار کرد: صحبت‌های شجاع بعد از بازی‌ها نگران کننده بود و نمی‌دانم پیشنهاد دارد یا نه. ما روی او حساب باز کردیم و بازیکنی در خط دفاعی نگرفتیم اما فکر کنم شجاع آنقدر تیم را دوست دارد که در پرسپولیس بماند.

سرمربی پرسپولیس درباره تهدید به استعفایش پیش از لیگ قهرمانان آسیا گفت: همه می‌دانند که مشکلات مالی پرسپولیس زیاد است. من سه ماه و نیم پیش به باشگاه گفتم که تکلیف بازیکنان را مشخص کنید که متاسفانه در این بحث ضعیف ظاهر شدیم. اولویت من این بود که همه بازیکنان حفظ شوند و بازیکنانی که جذب کردیم در پست‌هایی بود که بازیکنانمان را از دست دادیم. واقعیت این است که همه ما مشکلات مالی داریم. وقتی بحث پول اعضای تیم می‌شود، مدیریت تیم هواداران را مقابل ما قرار می‌دهند و پول برانکو را بهانه می‌کنند. دقیقا موقعی که می‌خواهی راجع به قراردادت صحبت کنی، این مباحث مطرح می‌شود و من می‌دانم از طرف چه کسانی است. درست نیست که مباحث مالی بازیکنان و مربیان را مقابل بحث برانکو قرار دهید.

گل‌محمدی افزود: آن‌ها بارها گفته‌اند که پول برانکو آماده است اما هنوز این پول را نداده‌اند. اگر واقعا پول هست، پول برانکو را بدهند و ما را خلاص کنند. مشکلات وجود دارد و هرچه سریع‌تر باید حل شود. اگر سه ماه و نیم به حرف من عمل می‌شد، الان شجاع نمی‌گفت می‌خواهد از پرسپولیس جدا شود. البته مدیریت در حد توانش پول به باشگاه می‌آورند اما کافی نیست.

او در پاسخ به این سوال که اقدام باشگاه برای برگرداندن حکم محرومیت آل‌کثیر چیست، گفت: ما حتما باید دفاعیه خوبی بفرستیم و احتیاج به تیم حقوقی مجربی داریم. ما چند ماهی است که معاون حقوقی نداریم. برای یک باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس بد است که معاون حقوقی نداشته باشد. من برای اتفاقی که برای عیسی با چند وکیل صحبت کردم و گفتند که اگر دفاعیه خوبی صورت گیرد، عیسی بخشیده می‌شود.

سرمربی پرسپولیس درباره بسته شدن پنجره نقل‌و انتقالاتی این تیم و شایعه غیر قانونی بودن حضور بازیکنان جدید این تیم در لیگ قهرمانان آسیا توضیح داد: ما قراردادهایمان را سریعا ثبت کردیم و فکر می‌کنم 22 شهریور بود که پنجره نقل‌و انتقالاتی‌مان بسته شد و به همین دلیل مشکلی برای ما وجود ندارد.

گل‌محمدی در پایان درباره آغاز مسابقات فوتبال ایران در آبان‌ماه اظهار کرد: ما از فدراسیون خواستیم که حداقل یک هفته رقابت‌ها را برای ما دیرتر شروع کنند. باید یک نگاهی به تیم ما داشته باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها